סגור

שבוע החדשנות
"יותר ממחצית מהארגונים בישראל עשו קפיצה משמעותית - של עד 6 שנים בדיגיטציה"

הראל יפהר, מנהל פעילות חטיבת הענן של אמזון AWS ישראל, אמר את הדברים בכנס שנערך במסגרת שבוע החדשנות 2022 של כלכליסט. לדבריו: "ארגונים בישראל הגיבו מהר לקורונה. לקחו את אירוע המגיפה ומינפו אותו להאיץ חדשנות. התהליכים הללו שהתחילו ב-2021 יואצו ב-2022"

שנות הקורונה היו ועדיין בבחינת מבחן לענקיות הענן שפועלות בישראל ונדרשו לתת מענה מהיר לכל אותן חברות שרצו לפתע שינוי דיגיטלי מהיר. אחת החברות שבלטו בתחום היא חטיבת הענן של אמזון AWS, הפועלת בישראל ומנוהלת על ידי הראל יפהר.


בראיון בכנס במהלך שבוע החדשנות של כלכליסט, אומר יפהר: "התהליך שהתחיל עם פרוץ המגיפה והמשיך אל תוך 2021 גרם לארגונים להאיץ את המעבר שלהם לענן ולשנות את המודלים העסקיים שלהם כי המציאות והכלכלה מסביבנו השתנתה לחלוטין. ארגונים רבים הבינו שזו מציאות שתישאר הרבה זמן ולכן חובה עליהם לשנות ולהתאים את עצמם לתקופה. ערכנו לאחרונה סקר בקרב עשרת אלפים מקבלי החלטות בעולם הדיגיטל, מערכות המידע, השיווק והפיננסים מתוכם 2,000 נשאלים היו בישראל ושאלנו אותם מה קרה אצלכם בשנה האחרונה".
"התשובה של למעלה ממחצית הנשאלים היתה שהם עשו שינויים משמעותיים בתהליכים העסקיים ו-54% ציינו אף שהארגון שלהם האיץ במהלך הקורונה את הטרנספורמציה הדיגיטלית בסדר גודל של שנתיים לשש שנים. כלומר תהליכים שבאופן טבעי היו נדחסים לפרק זמן ארוך יותר בעבר, קיבלו תאוצה משמעותית בעקבות הקורונה. ארגונים שינו את סדרי העבודה שלהם ושינו את התהליכים העסקיים שלהם ואת תשתיות המחשוב שלהם על מנת לאפשר המשך פעילות עסקית גם בתקופת הקורונה".

1 צפייה בגלריה
כנס חדשנות הראל יפהר
כנס חדשנות הראל יפהר
כנס חדשנות הראל יפהר
(צילום: אולפן כלכליסט)
"אנחנו חטיבת מחשוב הענן של אמזון ועוזרים לארגונים לעשות את הטרנספורמציה הדיגיטלית לענן. אנחנו עוזרים לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן, ארגוני ממשל ויוניקורנים", אומר יפהר בהתייחסו לפעילות החברה. גם בישראל אומר הראל יפהר השינוי קרה בצורה דומה: "גם בישראל ראינו האצה דיגיטלית של הרבה חברות שעשו שינויים כמו חברת מגדל, בנק לאומי, משרד הבריאות ונטפים הם רק חלק ששילבו תהליכים של שינוי דיגיטלי במטרה לשמור גם על רציפות עסקית וגם על רמת שירות גבוהה ללקוחותיהם. בסיכומו של עניין ארגונים בכל העולם וגם בישראל לקחו את האירוע שקוראים לו מגיפה ומינפו אותו במטרה להאיץ חדשנות בארגונים וזה מסתדר עם כל אותם הארגונים ששמו את החדשנות בליבה העסקית שלהם. זה גם עזר לאותם ארגונים להיות הרבה יותר מאובטחים, גמישים ויעילים כדי להיות מסוגלים לתת מענה לנסיבות משתנות כמו שיצרה המגיפה".
"אנחנו מאמינים וזה גם מה שאני שומע מלקוחות, התהליכים שהתחילו ב-2021 יואצו ב-2022. ארגונים רבים הבינו איזה ערך זה נותן להם ולכן הם יאיצו את התהליכים שכבר קורים אצלם ומצד שני יש את אותם הארגונים שעדיין לא בחרו להתחיל בתהליך ההאצה הדיגיטלית, אבל כעת מסתכלים על המתחרים שלהם ומבינים שאם לא יעשו מעשה הם יהיו מחוץ לתחרות. אנחנו גם נראה האצה של השימוש בבינה מלאכותית בשנה הקרובה על ידי ארגונים מה שכבר התחיל ב-2021. אנחנו רואים ארגונים פיננסים, חברות בריאות ואחרות ישתמשו בכלים אלו להאיץ תהליכים".
"אין נושא יותר חשוב מאבטחת מידע וגם אצלנו וגם באמזון. זה הנושא שתמיד יהיה אצלנו כי נחנו משרתים ארגונים שזה מהות הפעילות שלהם. יש לנו יותר מ-280 שירותים שמיועדים לנושא אבטחת מידע ועומדים ברגולציות המחמירות שיש. כל השירותים שלנו ניתנים להצפנה ועומדים בכ-98 תקני אבטחת מידע מחמירים. אין גוף רגולטורי שאנחנו לא עומדים בדרישות שלו".
לכל כתבות שבוע החדשנות לחצו כאן