סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סונדאר פיצ'אי מנכ"ל גוגל
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל. מצמצם רווחים (צילום: בלומברג)

מצטרפת למרוץ: גוגל תשיק מאפייני AI לג'ימייל ולדוקס

כתיבת מיילים על בסיס נקודות מפתח, יצירת מדיה מכל הסוגים באמצעות בינה מלאכותית, סיעור מוחות עם הבוט בזמן הכתיבה - כל אלה ועוד אמורים להיות זמינים לציבור הרחב בהמשך השנה ולנסות להתחרות ב-ChatGPT של OpenAI. האם גוגל בכל זאת תנצח?

גוגל הכריזה כי בכוונתה להשיק שורה של מאפיינים חדשים המבוססים על בינה מלאכותית ליישומים השונים שלה, ובהם גוגל דוקס, ג'מייל, סליידס ושיטס. המאפיינים כוללים דרכים חדשות לייצר, לתקצר ולערוך סיעורי מוחות על טקסטים באמצעות בינה מלאכותית, בדומה לאופן השימוש ב-ChatGPT של OpenAI.
המאפיינים יאפשרו בין השאר לכתוב מיילים שלמים בג'ימייל בהתבסס על נקודות מתומצתות שיגדיר המשתמש וליצור תמונות, שמע וסרטונים המבוססים על בינה מלאכותית להוספה למצגות בסליידס, בדומה למאפיינים הקיימים ב- DALL-E וב-Canva.
ההודעה היא סימן נוסף לנכונות של גוגל לצמצם פערים בהשוואה למתחרים בתחום הבינה המלאכותית. מאז הושק בסוף השנה שעברה ChatGPT, והצ'טבוט של מיקרוסופט הצטרף לבינג בפברואר האחרון, ענקית החיפוש מנסה להשיק מאפייני בינה מלאכותית דומים לכל המוצרים שלה, שנמצאים בשימוש של מיליארדי אנשים. בגוגל מתכוונים להפוך החודש חלק מהמאפיינים החדשים לזמינים לקבוצה של "בודקים" בארה"ב, ובהמשך השנה המאפיינים יהפכו זמינים לציבור, אך החברה לא פירטה מתי בדיוק.
מכל המאפיינים החדשים, הכלים לכתיבה ולסיעור מוחות בהתבסס על בינה מלאכותית לשימוש בדוקס ובג'מייל נראים בעלי פוטנציאל השימוש הגבוה ביותר. בסרטון הדגמה מבקש המשתמש עזרה בכתיבת "מודעת דרושים לנציג מכירות אזורי". מערכת הבינה המלאכותית משלימה את המטלה בתוך שניות, ולמשתמש רק נותר לערוך ולחדד את הטקסט. "בין אם מדובר במנהל משאבי אנוש עסוק שצריך לייצר תיאורים מותאמים לתפקידים השונים או הורה שמעצב הזמנה למסיבת יום ההולדת פיראטים של בנו, Workspace חוסך לכם את הזמן והמאמץ בכתיבת הגרסה הראשונה", נכתב בהודעה שפרסמה גוגל. "מספיק לכתוב את הנושא שרוצים לכתוב עליו, ומיד תיוצר טיוטה עבורכם. שותף הבינה המלאכותית יכול להמשיך וללטש ולערוך את הטקסט, ולהגיש מספר הצעות ככל שצריך".
מאפיין דומה יאפשר למשתמשים לכתוב מחדש טקסטים או להרחיב אותם בעזרת כלים של בינה מלאכותית. לפי גוגל, ניתן יהיה להציג כמה נקודות מתומצתות של פגישת עבודה, וגוגל דוקס ירחיב אותן לתקציר "מלוטש יותר". המשתמשים יוכלו גם להגדיר את הטון של הטקסט. כמו כן הכלים מתמצתים שרשור מיילים.
לפי הדיווחים, גם במיקרוסופט עובדים על פיתוח מאפיינים דומים למוצרי האופיס. המנכ"ל סאטיה נאדלה תיאר את מנוע החיפוש החדש המבוסס על בינה מלאכותית ככזה שייצר פרדיגמה חדשה שעשויה להדיח את גוגל מהפסגה. מחר (ה') תקיים מיקרוסופט אירוע מיוחד שבו תפרט את התוכניות שלה ל"עתיד העבודה עם בינה מלאכותית".