סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

"רכישת ARM על ידי אנבידיה מעלה חשש רציני לפגיעה בתחרות"

רשות התחרות הבריטית ממליצה לחקור לעומק את ההשתלטות המתוכננת על ענקית השבבים הבריטית בעסקה בהיקף של 54 מיליארד דולר

רשות התחרות הבריטית (CMA) ממליצה לחקור לעומק את ההשתלטות המתוכננת של Nvidia על ענקית השבבים הבריטית ARM בעסקה בשווי של 54 מיליארד דולר - כך עולה מדיווח באתר "פייננשל טיימס". על פי הרגולטור הבריטי, העסקה מעוררת "חששות רציניים" באשר לפגיעה אפשרית בתחרות.
ה-CMA פירסמה היום (ו') דו"ח שערכה ביחס לעסקת הענק ומצביע על כך שהיא יכולה "לחנוק חדשנות במספר שווקים". אנבדיה, יצרנית השבבים האמריקאית, חתמה בספטמבר האחרון עם סופטבנק היפנית על הסכם לרכישת ARM בעסקת מזומן ומניות. שווי העסקה כעת עומד על 54.3 מיליארד דולר, בעקות עליית מחיר המניה של אנבידיה.
1 צפייה בגלריה
שבב מחשב ARM
שבב מחשב ARM
שבב של ARM
(צילום: ARM)
אבל העסקה עומדת בפני מכשולים רגולטוריים ברחבי העולם, ואנבידיה הודתה לאחרונה כי לא תשלים אותה במסגרת תקופת הזמן המקורית של 18 חודשים שהוגדרה בהסכם. בראיון שנערך לאחרונה ל-FT, אמר מנכ"ל אנבידיה ג'נסן הואנג כי הוא עדיין "בטוח" שההסכם ייסגר עד סוף 2022.
בריטניה כבר עורכת חקירה ביחס להשלכות האפשריות של העסקה על הביטחון הלאומי שלה, והאיחוד האירופי צפוי לפתוח בחקירה מעמיקה של העסקה תוך ימים או שבועות, אמרו ל-FT גורמים המקורבים לנושא. אנבידיה החלה רק לאחרונה בניסיונות לקבל אישור רגולטורי לעסקה בסין, שם עלולים להתעורר קשיים בעקבות מיזם משותף של ARM והממשל הסיני.
רשות התחרות הבריטית מסרה כי קיבלה מספר רב של תלונות מלקוחות ומתחרים ביחס לעסקה המתוכננת. הרשות הבריטית הגיעה למסקנה כי מכיוון שבעיצובי השבבים של ARM נעשה שימוש נרחב גם על ידי יצרניות שבבים אחרות העסקה עשויה להקנות לאנבידיה את היכולת לפגוע במתחרות שלה על ידי הגבלת הגישה שלהן לטכנולוגיה של ARM, דבר שאנבידיה הכחישה שהיא מתכוונת לעשות. ARM נחשבת דומיננטית מאוד בתכנון שבבים עבור שוק המובייל העולמי.