סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

"אין צורך בכ"כ הרבה כסף": VAST Data גייסה לפי שווי של 3.7 מיליארד דולר

הגיוס, אותו הובילה קרן Tiger Global Management, כלל השתתפות משמעותית של ענקית השבבים NVIDIA ושל כמה מהמשקיעים הקיימים. החברה, שהוקמה בשנת 2016 ומפתחת פתרונות אחסון, מתכננת לגייס עד סוף 2021 כ-160 עובדים נוספים, מתוכם כ-80 למרכז הפיתוח שלה בישראל

חברת VAST Data, המפתחת פתרונות אחסון, גייסה 83 מיליון דולר בסבב D. את הגיוס הובילה קרן Tiger Global Management, לפי שווי חברה של 3.7 מיליארד דולר אחרי הכסף – גבוה פי שלושה מהערכת השווי של החברה באפריל 2020. כל הכסף צפוי להיכנס לקופת החברה. סבב הגיוס כלל השתתפות משמעותית של ענקית השבבים NVIDIA, וכמה מהמשקיעים הקיימים בחברה. לפי דווחי החברה, הגיוס האחרון הושפע מהעובדה שיש לה תזרים מזומנים חיובי וצבר עסקאות משמעותי.
סבב הגיוס מוסיף להון שנצבר בקופת החברה, המסתכם ב-230 מיליון דולר שגויסו במהלך השנתיים הראשונות לפעילותה. VAST סיימה את השנה השנייה לפעילותה עם קצב מכירות שנתי של 100 מיליון דולר, עם הכפלה של פי 4 בעסקי התוכנה של החברה שנה אחר שנה, ותוך השגת תזרים מזומנים חיובי.
Vast Data, שהוקמה בשנת 2016, מתכננת לגייס עד סוף שנת 2021 כ-160 עובדים נוספים, מתוכם כ-80 למרכז הפיתוח בישראל. בשנה החולפת גוייסו כ-80 עובדים חדשים וכיום מונה החברה למעלה מ-200 עובדים. VAST פיתחה טכנולוגיות חדשות שמאפשרות אחסון על טהרת הפלאש והופכות את תשתית הפלאש לברת השגה עבור כל סוגי הנתונים. באופן זה, החברה מייתרת את הדיסק הקשיח ואת ניהול אחסון המידע בשכבות, כנהוג היום.
1 צפייה בגלריה
הנהלת Vast Data ווסט דאטה מימין אייברי פאם רנן חלק שחר פינבליט מייקל ווינג ו ג'ף דנוורת
הנהלת Vast Data ווסט דאטה מימין אייברי פאם רנן חלק שחר פינבליט מייקל ווינג ו ג'ף דנוורת
הנהלת Vast Data ווסט דאטה מימין אייברי פאם רנן חלק שחר פינבליט מייקל ווינג ו ג'ף דנוורת
(צילום: באדיבות Vast Data )
החברה מדווחת על גידול משמעותי בהכנסות מלקוחותיה, כאשר רבים מהם מבצעים השקעה ראשונית בפתרונות האחסון של החברה של כמיליון דולר - ואז מגדילים אותה משמעותית. VAST מגדילה את הרווח הגולמי שלה מלקוחות קיימים ב-328% בממוצע, ויש לה כיום כמה לקוחות מהמגזר הפרטי והציבורי, אשר השקיעו למעלה מ-10 מיליון דולר בפתרון Universal Storage.
בשיחה עם כלכליסט אומר שחר פינבליט, אחד ממייסדי החברה: "גייסנו את הכסף הנוכחי בגלל שהצלחנו להגיע לאיזון. יש לנו הרבה לקוחות שרוכשים מאיתנו מעל ל-10 מיליון דולר ומאוד חשובה להם היציבות הפיננסית שלנו. הכסף שגייסנו יועד אך ורק למטרה זו ולא ישמש להשקעות בחברה. להמשך הגדילה שלנו בכוח אדם איננו זקוקים לגיוס הון.
"החברה עברה לרווחיות, והעובדה שיש לנו שווי גבוה והרבה מזומנים בקופה מאפשרת ללקוחות שלנו לעשות השקעה רבה בטכנולוגיה שלנו. יכולנו לגייס 300 מיליון דולר. אבל הסתפקנו ב-83 מיליון דולר בלבד מכיוון שאין לנו צורך בכל כך הרבה כסף כתוצאה מהחסינות הפיננסית שלה.
"אנחנו גדלים בקצב אסטרונומי בלי לשרוף מזומנים. אני לא חושב שנגייס הון נוסף בעתיד". יש לנו משרדים בחיפה ותל אביב כאשר בחיפה יש כ-20 עובדים ועוד כ-85 בתל אביב ומתכננים לגדול בשתי הערים".