סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אפלקיציות של השנה 2023 אפל AIItrails דואלינגו Flighty
האפלקיציות של השנה באפל -Flighty דואלינגו ו-AIItrails (צילום: Apple)

אף מילה על ChatGPT: אפליקציות השנה של אפל וגוגל

אפליקציית השנה של אפל היא אפליקציית הטיולים AllTrails, בעוד בגוגל בחרו באפליקציית הלימוד Imprint: Learn Visually. המשחק Honkai: Star Rail נבחר למשחק השנה של שתי החברות. בלטו בהיעדרן ברשימה: אפליקציות AI; בגוגל נאלצו לבחור ב-ChatGPT בקטגוריית "בחירת הקהל"

שנת 2023 קרובה לסיום, וכחלק מהסיכומים הכתירו בגוגל ובאפל את האפליקציות והמשחקים הטובים ביותר של השנה. אפליקציית הטיולים והרכיבה על אופניים AllTrails זכתה בתואר אפליקציית השנה של אייפון, בעוד שבגוגל בחרו באפליקציית הלימוד Imprint: Learn Visually. מבחינת משחקים שתי החברות היו תמימות דעים ובחרו ב-Honkai: Star Rail כמשחק השנה שלהן.
זוכות קודמות בתארים כוללות את אפליקציית BeReal שנבחרה ב-2022 ואפליקציית הילדים המוערכת Toca Life World ב-2021.
לרוב הרשימות הללו נועדו לקדם אפליקציות ומשחקים חדשים, ומהוות דרך להציג את העדפות הפלטפורמות ואת האפליקציות שמשכו את מרבית תשומת לב הצרכנים באותה שנה. אולם, באפל סטו מהמסורת וברשימת האפליקציות הנבחרות לא כללו רק חדשות אלא גם מבוססות יותר כמו אפליקציית למידת השפות Duolingo ואפליקציית הנסיעות Flighty.
"זה מעורר השראה לראות את הדרכים שבהן המפתחים ממשיכים לבנות אפליקציות ומשחקים מדהימים שמגדירים מחדש את העולם מסביבנו", אמר מנכ"ל אפל טים קוק. "הזוכים השנה מייצגים את הפוטנציאל חסר הגבולות של המפתחים ביכולתם להגשים את החזון שלהם, ביצירת אפליקציות ומשחקים בגאונות יוצאת דופן, באיכות גבוהה ובהיותם חדורי מטרה".
גם בגוגל נקטו בגישה מעט שונה השנה והתייחסו בעיקר לאפליקציות שמיועדות לשימוש בסוגים שונים של מכשירים. כך למשל, הוכתרה ספוטיפיי כאפליקציה הטובה ביותר בתחום זה, בחירה מעניינת בהתחשב בכך שנחשף לאחרונה כי ספוטיפיי נהנית מתנאים מועדפים בהסכם שלה עם גוגל שמאפשרים לה להימנע מתשלומים לחנות האפליקציות.
עם זאת, הפרט הבולט ביותר בנוגע לרשימות הנוכחיות הוא היעדרותן של אפליקציות AI, זאת על אף ההצלחה הגדולה של ChatGPT, שהושק בנובמבר אשתקד והפך לאפליקציה הגדלה בקצב המהיר ביותר בהיסטוריה כשהגיע ל-100 מיליון משתמשים זמן קצר לאחר ההשקה. אם כי השיא נשבר בהמשך על ידי ת'רדס של מטא, שהגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך חמישה ימים בלבד. מלבד ChatGPT יש עוד לא מעט אפליקציות AI שגורפות מיליונים בהכנסות, כך שההחלטה להימנע מהקטגוריה נראית כמכוונת מצידן. אולם, הן לא יכלו להתעלם לגמרי מהתחום, ולכן באפל התייחסו ל-AI רק בהכתרתה כ"טרנד של השנה", בעוד שגוגל נאלצו להכיר ב-ChatGPT בקטגוריית בחירת הקהל. משחק השנה שבחרו המשתמשים הוא Monopoly Go!.
פרסי האפליקציות כוללים גם לא מעט תתי קטגוריות. באפל החלוקה היא לפי סוג המכשיר, כך שאפליקציית השנה של אייפד היא Prêt-à-Makeup, ומשחק השנה הוא Lost in Play, אפליקציית השנה של מק היא Photomator, ומשחק השנה הוא Lies of P, אפליקצית השנה של אפל טי.וי היא MUBI, ושל אפל ווטש: SmartGym. משחק השנה של אפל ארקייד הוא Hello Kitty Island Adventure.
בגוגל, הקטגוריות הנוספות כוללות את האפליקציה הטובה ביותר לכיף: Bumble for Friends: Meet IRL, הטובה ביותר לצמיחה אישית: Voidpet Garden: Mental Health, החיונית ביותר: Artifact: Feed Your Curiosity, הטובה ביותר למשפחות: Paw Patrol Academy, והטובה ביותר למעשים טובים: AWorld in support of ActNow. כמו כן, הוגדרו האפליקציות הטובות ביותר לכל מכשיר. לשעונים: WhatsApp Messenger, לטאבלטים: Concepts: Sketch, Note, Draw, לכרומבוק: FlipaClip: Create 2D Animation, לגוגל טי.וי: Max: Stream HBO, TV, & Movies ולמכוניות: Amazon Prime Video.