סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
OpenAI ChatGPT בינה מלאכותית
ChatGPT. יכסה את עלות המיחשוב? (צילום: רויטרס)

כותב את ההיסטוריה: ChatGPT הגיע ל-100 מיליון משתמשים תוך חודשיים

הצ'טבוט המהפכני של OpenAI שבר את השיא במהירות הצמיחה של מספר המנויים מרגע השקת השירות, כשבכל יום בינואר 2023 השתמשו בו 13 מיליון איש. לטיקטוק, לשם השוואה, לקח תשעה חודשים להגיע ל-100 מיליון משתמשים ולאינסטגרם זה לקח שנתיים וחצי

הצ'טבוט הפופולארי ChatGPT של חברת OpenAI הגיע לפי ההערכות בינואר ל-100 מיליון משתמשים פעילים בחודש - זאת, חודשיים בלבד לאחר השקתו. בכך הוא הפך ליישום הצרכני בעל הצמיחה המהירה ביותר בהיסטוריה, כך לפי בדיקה שערכו ב-UBS.
לפי הדו"ח, המתבסס על ניתוח מידע שערכו בחברת Similarweb, בכל יום בינואר השתמשו בממוצע כ-13 מיליון משתמשים (unique visitors) ב- ChatGPT - יותר מכפול מהרמות שנרשמו בדצמבר. "ב-20 השנים שבהם אנחנו עוקבים אחר השימוש באינטרנט, איננו יכולים להיזכר בקצב מהיר יותר של עלייה בשימוש של אפליקציה", כתבו האנליסטים של UBS. כך למשל, לטיקטוק לקח 9 חודשים להגיע ל-100 מיליון משתמשים ולאינסטגרם שנתיים וחצי, כך לפי נתונים שאספו ב- Sensor Tower.
הצ'טבוט המצליח יכול לכתוב מאמרים, כתבות, בדיחות ואפילו שירה בתגובה לשאלות. OpenAI – חברה פרטית שבה מושקעת מיקרוסופט – הפכה את היישום לזמין לציבור בחינם בשלהי נובמבר.
היום (ה') השיקה החברה מינוי פרימיום חודשי בעלות של 20 דולר מהמשתמשים בארה"ב. לפי ההודעה, חבילת המינויים תאפשר לספק שירות יציב ומהיר יותר, וכן את האפשרות להיות הראשונים המתנסים במאפיינים חדשים.
האנליסטים מעריכים כי ההשקה הווירטואלית של ChatGPT תעניק ל- OpenAI יתרון נגד חברות הבינה המלאכותית האחרות בשל היותה בין הראשונות. העלייה בשימוש אמנם גובה עלות מיחשוב משמעותית מהחברה, אך גם מספקת לה משובים חשובים שיסייעו להכשיר בצורה טובה יותר את התגובות של הצ'טבוט. לפי החברה, ההכנסות מהמינויים יעזרו לכסות על עלות המיחשוב. בחודש שעבר חשפה מיקרוסופט כי בכוונתה לבצע השקעה נוספת במיליארדי דולרים בחברה.