סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
חברת הפינטק Anchor מגייסת 15 מיליון דולר מהיוניקורן הישראלי Rapyd

הסטארט-אפ הישראלי פיתח פלטפורמה המייתרת את הצורך במעורבות ידנית כדי לחייב לקוחות ולקבל מהם את התשלום. הכלי חוסך זמן ומשאבים אנושיים רבים, ומקצר מאוד את התהליך

חברת הפינטק הישראלית אנקור (Anchor) גייסה 15 מיליון דולר בסבב סיד. את הסבב הובילו זרוע ההשקעות של יוניקורן הפינטק הישראלי Rapyd, שזו גם ההשקעה הראשונה שלה, לצד Entrée Capital ו-Tal Ventures. אנקור תשתמש בכספי ההשקעה כדי להרחיב את צוות העובדים, ליצור שותפויות חדשות ולהגדיל את מאמצי השיווק. ראפיד גייסה לאחרונה 300 מיליון דולר לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר והכריזה על כוונתה להיות פעילה בהשקעות בחברות פינטק אחרות.
לעמוד כלכליסט-טק לחץ כאן
הפלטפורמה של אנקור, שייסדו השנה רום לקריץ (מנכ"ל), ליאור אהרון (CTO) ועומרי מן (CRO), מאפשרת לבטל את הצורך במעורבות ידנית כדי לקבל תשלום, והופכת את כל תהליך החיוב והגבייה לאוטומטי לחלוטין עבור עסקים. נותני השירותים העסקיים (כגון רואי חשבון, עורכי דין, סוכנויות וחברות ייעוץ למיניהן) סובלים מתשלומים שמגיעים באיחור (אחרי תאריך הגבייה המצוין בחשבונית) - מה שגורם לפגיעה בתזרים המזומנים, לחוסר יציבות בעסק ולקושי לחזות ולתכנן קדימה. הבעיות הללו, בנוסף למרדף התמידי אחר תשלומים מאוחרים, גוברות ככל שהעסק גדל ומגדיל את כמות החיובים.
הסיבה העיקרית לתשלומים מאוחרים נעוצה בתהליכי בקרה פנימיים לתשלומים יוצאים הקיימים בכל עסק, שמטרתם לוודא שאין טעויות, הונאה או חוסר הלימה בין ההסכם לחיוב. כשמתגלה טעות בחשבונית, היא לרוב תוצאה של טעויות אנוש או תקשורת המעורבות בהליך הגבייה וטעויות אלה מעכבות את התשלום ויוצרות חיכוך בין הצדדים.
1 צפייה בגלריה
צוות אנקור
צוות אנקור
מימין: ליאור אהרון, רום לקריץ, עומרי מן, מייסדי אנקור. "המרדף אחר תשלומים יהיה נחלת העבר"
(צילום: הגר בדר)
חברות משקיעות היום שעות עבודה יקרות וארוכות בהתעסקות בגבייה, בחיובים ובתשלומים, במקום להשקיע את המשאבים הללו בעבודה משמעותית שתעזור לצמיחת העסק. הפלטפורמה של אנקור פותרת את כל הבעיות הללו בכך שהיא מאפשרת לכל הפעולות והתהליכים הנדרשים לקבלת תשלום לרוץ עצמאית וללא מעורבות יד אדם - מהוצאת החיוב ועד לקבלת תשלום מהעסק - באופן שמבטיח שלא יהיו הפתעות או טעויות בחשבונית שהעסק נדרש לשלם.
״תהליכי החיוב והגבייה לספקי B2B הם מסורבלים ולא יעילים כתוצאה מהאלמנט האנושי״, מסביר המנכ"ל לקריץ, שמעסיק היום 16 עובדים בתל אביב. ״ביום שבו יהיה דיוק מלא בתהליכי גבייה ותשלום בין חברות, וחברה שמקבלת שירות תוכל לסמוך על חשבוניות ולשלם אותם בקלות, כמו שאנחנו סומכים על חשבוניות אוטומטיות שאנחנו מקבלים משירותים דיגיטליים כמו ספוטיפיי ואמזון, המרדף אחר תשלומים מאוחרים יהפוך להיות נחלת העבר וכ-120 טריליון דולר מדי שנה יוכלו לזרום בין עסקים בקלות, במהירות ובאמינות״.