סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
יוניקורן נולד: סטארט-אפ הפינטק פאנדבוקס גייס 100 מיליון דולר

את הגיוס, שהביא את החברה לשווי של 1.1 מיליארד דולר, הובילה קרן Hoopp הקנדית. החברה מציעה שירותים מתקדמים של אשראי ותשלומים לעסקים קטנים בארצות הברית

חברת הפינטק הישראלית פאנדבוקס (Fundbox) גייסה 100 מיליון דולר בסבב D על פי שווי של 1.1 מיליארד דולר. הסבב הובל על ידי HOOPP (ביטוח הבריאות של תכנית הפנסיה באונטריו), שהשקיעה בעבר בחברה לצד המשקיעים הקודמים Alianz X, Khosla Ventures ו-Thr Privare Shares Fund. בנוסף, לקחו חלק בסיבוב גם משקיעים חדשים, ביניהם Arbor Waypoint Select Fund, ו-BNY Mellon Funds. סבב C, שהתחיל ב-2019 והשולם ב-2020, עמד על 200 מיליון דולר על פי שווי של 700 מיליון דולר.
לעמוד כלכליסט-טק לחצו כאן
החברה, שהוקמה ב-2013 על ידי אייל שנער (המכהן כיום כיו״ר החברה, לאחר שכיהן כמנכל עד 2020), יובל אריאב ותומר מיכאלי, פועלת בשוק הפינטק לעסקים הקטנים בארצות הברית ומציעה אשראי ותשלומים. בשוק זה פועלות חברות רבות - ביניהן האניבוק ומליו הישראליות. חלקן פועללות בתחומים המשיקים לחברה הישראלית, אולם, כפי שמסביר דרור יוסף, מנהל הפעילות של פאנדבוקס בישראל, אין הרבה חברות שמציעות תשלומים לעסקים קטנים. "רוב החברות פועלות בתחום של צרכנים", הוא אומר. "בתחום שלנו זה שוק פחות עמוס. השווי שלנו מאוזן, הגיוני ומשאיר לנו הרבה מקום לצמיחה עתידית וליצירת ערך עתידי".
לצד הדיווח על הגיוס, פאנדבוקס מדווחת שהיא חצתה את רף 100 מיליון הדולר ב-ARR (הכנסות שנתיות חוזרות) וזינקה ביותר מ-200% בקצב הרכישות של לקוחות חדשים בשנה האחרונה. חלק גדול משגשוג החברה נזקף לזכות כניסתה לתוכנית התשלומים של ממשלת ארצות הברית בתקופת הקורונה. היא הצליחה להתאושש מהפגיעה הראשונה של המשבר, שהביאה אותה לפיטורים של כ-15% מעובדיה ולקיצוץ שכר מנהלים. "יש לנו כיום 150 עובדים בישראל מתוך 300 ואנחנו מתכוונים להגדיל את הצוות שלנו בשנתיים הקרובות ב-50% עד 100%", אומר יוסף. "בגל הרביעי לא היתה עצירה משמעותית ואנחנו לא יודעים איזו השפעה תהיה לגל חמישי, אם תהיה".
בנוסף לכך, פאנדבוקס מדווחת כי מאז הקמתה ב-2013 נפח המסחר בפלטפורמה שלה חצה את רף 2.5 מיליארד הדולר, בעודה מחברת או נותנת שירותים ליותר מ-325 אלף עסקים קטנים ובינוניים בארה״ב. הגידול של החברה הגיע על רקע התמקדות בשיתופי פעולה אסטרטגיים, הרחבת סל המוצרים ופעילות ענפה בתחום רכישת לקוחות חדשים (customer acquisition).
1 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 פראשנט פולוריה מנכ"ל פאנדבוקס
 ועידת ניו יורק 2021 פראשנט פולוריה מנכ"ל פאנדבוקס
פראשנט פולוריה מנכ"ל פאנדבוקס. "נמשיך לספק לבעלי עסקים תובנות מעשיות"
(צילום: אוראל כהן)
בפברואר האחרון דווח כי החברה בוחנת הנפקה באמצעות ספאק, אולם יוסף דוחה זאת בשלב הנוכחי. "זה לא דבר שנמצא על סדר היום שלנו עכשיו", הוא אומר. "אנחנו מתרכזים כיום בצמיחת החברה. השנה האחרונה היתה מאוד מעניינת ומוצלחת. עזרנו לעסקים קטנים בארצות הברית לחזור לפעילות ואנחנו משיכים להגדיל את הפעילות העסקית שלנו.
פאנדבוקס מדווחת, במקביל, גם על השקת מוצר חדש, Flex Pay, שממשיך את מגמת ההתרחבות של החברה במטרה לספק סל שירותים וכלים מלא לכלכלת העסקים הקטנים. Flex Pay מספק לבעלי עסקים אפשרויות תשלום גמישות על בסיס קווי אשראי, במודל ״קנה עכשיו, שלם אחר כך (Buy now, pay later)". במהלך 2022 החברה צפויה להשיק מוצר נוסף המבוסס על מודל Subscription לצד מוצר לבעלי עסקים מרובים או לבעלי עסקים חדשים המתקשים להגיע לאמצעי מימון מסורתיים.
״פאנדבוקס מחויבת לצמיחה משמעותית, כשבפנינו ניצבת הזדמנות יוצאת דופן לתמוך בשיקום ובהתרחבות כלכלת העסקים הקטנים״, מסכם פרשאנט פולוריה מנכ״ל פאנדבוקס, שנכנס לתפקידו ב-2020. ״השקת מוצר התשלומים החדש שלנו היא חיונית עבור בעלי עסקים המעוניינים להשתמש בפתרונות BNPL בעסק שלהם. נמשיך למנף את יכולות ה-AI שפיתחנו לצד יישום של מודל קבלת החלטות על בסיס נתונים כדי לספק לבעלי עסקים תובנות מעשיות בצד המימון וכדי לתמוך בצמיחה של כלכלת העסקים הקטנים״.