סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דורון גורדון, מייסד ויאבלי
דורון גורדון, מייסד ויאבלי (צילום: Viably)

בדרך לאקזיט הבא? מייסד סאמאנג' שנמכרה ב-350 מיליון דולר הקים חברה חדשה

הסטארט-אפ שיסד דורון גורדון, Viably, פיתח מערכת ניהול פיננסי לעסקים קטנים ובינוניים וכעת הוא מגייס 21 מיליון דולר בסבב סיד שמובילות הקרנות שהשקיעו בזמנו בסאמאנג'. "אנחנו רוצים להיות העיניים והאוזניים של בעלי העסקים ולעזור להם בניהול פיננסי נכון"

גיוסי סיד גדולים במיוחד היו אחד מסממני 2021 והפכו להיות נדירים מאוד בשנה הנוכחית. היוצאים מהכלל הם לרוב יזמים ותיקים שהוכיחו את יכולתם לייצר ערך. דוגמה טובה לכך היא חברת ויאבלי (Viably) שגייסה 21 מיליון דולר בסבב סיד. החברה הוקמה על ידי דורון גורדון, מייסד ומנכ"ל סאמאנג' (Samanage), שנמכרה בשנת 2019 לחברת SolarWinds ב-350 מיליון דולר. הקרנות ויולה ונצ'רס ו- Salesforce Ventures , שהיו בין המשקיעות בסאמאנג', מובילות את סיבוב ההשקעה בחברה החדשה ואליהן הצטרפו גם Angular Ventures ו- Bull City Venture Partners.
החברה פיתחה מערכת ניהול פיננסי לעסקים קטנים ובינוניים, המאפשרת לבעלי עסקים לקבל תובנות על הביצועים הפיננסים שלהם, לנהל את תזרים המזומנים הקיים והחזוי, לייעל את גביית ההכנסות ולשפר את מוכנות החברה לקבלת מימון. לקוחות החברה מחברים את כל חשבונות הבנק, הנהלת החשבונות והמסחר המקוון של העסק כדי לקבל תמונת עולם פיננסית מלאה.
דורון גורדון, מייסד ומנכ"ל Viably, מסר: "כשהקמנו את סאמאנג' חווינו על בשרנו את הבעיה שחוו גם רבים מלקוחותינו – חוסר היכולת של עסקים קטנים ובינוניים להשיג מימון בנקאי בצורה פשוטה ומהירה. בעלים של עסק כזה צריך לרכז את האנרגיה שלו בניהול ובהצמחת העסק. אנחנו רוצים להיות העיניים והאוזניים שלהם ולעזור בניהול פיננסי נכון, הכל בעזרת המערכות שכבר נמצאות בשימוש העסק. אנחנו מאמינים שהצורך בפלטפורמה כמו שלנו רק ילך ויגדל".
הצוות המייסד של ויאבלי כולל רבים מהצוות הגרעיני שעבד בסאמאנג', בנוסף למספר מומחי פינטק וניהול סיכונים שהצטרפו לחברה, שמעסיקה בסך הכל כ-30 עובדים במשרדיה בארצות הברית וביקום, ישראל.