סגור
גג עמוד techtalk דסק

האם צריך להחליף את מנהל הסושיאל שלך במהנדס?

השאלה שמנהלי שיווק לא רוצים לשאול את עצמם אבל אולי כדאי

במשך למעלה מעשור, מנהלי רשתות חברתיות היו חלק מהלב הפועם של שיווק מותגים. הם עיצבו את קול המותג, בנו קהילות ועזרו לחברות לבסס אמון, פוסט אחר פוסט. אבל היום מתרחש שינוי גדול שמשנה את הדרך שבה אנחנו חושבים על צמיחה, תוכן וביצוע. מאחורי השינוי הזה מסתתר תפקיד חדש שתופס תאוצה בשקט: מהנדס ה-Go-To-Market (GTM).
אנחנו נכנסים לעידן שבו יצירה, הפצה ומדידה של תוכן כבר לא נתפסות כפעולות נפרדות, אלא כחלק ממערכת שיווקית חכמה, הניתנת לתכנון ואוטומציה. הצמיחה העסקית כבר לא נשענת רק על אינסטינקט יצירתי, אלא על היכולת לבנות מנגנון אוטומטי ומדויק שיחתוך את רעשי הרקע ויגיע ישירות ללקוחות הנכונים. הכישורים שאפיינו את מנהל הסושיאל הופכים ליכולות טכנולוגיות לכל דבר, וזו הסיבה שרבים שואלים את עצמם: האם מנהל סושיאל נדרש בכלל בצוות או שהגיע הזמן למהנדס GTM?
1 צפייה בגלריה
אסף אזולאי שותף וסמנכ״ל שיווק Team8
אסף אזולאי שותף וסמנכ״ל שיווק Team8
אסף אזולאי
(צילום: באדיבות Team8)

ממנהל סושיאל למהנדס GTM

תפקיד מנהל הרשתות החברתיות התפתח בתקופה שבה הפרסום בוצע בתהליך ידני ומותאם לכל פלטפורמה בנפרד. אבל היום, העולם הזה כבר לא קיים. LLMs יכולים לסכם את מוניטין המותג על בסיס אינספור מקורות, וכלי AI יודעים להפיק עשרות פוסטים שונים מבריף אחד. השינוי ברור: אנחנו עוברים ממערך שהתבסס על עבודה ידנית לתשתית שיווקית מונעת בינה מלאכותית. זהו שינוי מהותי שמגדיר מחדש את התפקיד.
אם מנהל הרשתות החברתיות היה הסטוריטלינג, מהנדס ה-GTM הוא האדריכל של הסיפור. זהו תפקיד שמשלב שיווק, מומחיות באוטומציה וחשיבה מערכתית. הוא רואה באסטרטגיית החדירה לשוק מערכת אינטגרטיבית מקצה לקצה, החל מהצעד הראשון ועד לסגירת העסקה. הוא בונה את הבסיס שמניע את תוכנית השיווק המלאה.

להגדיר מחדש תפקידים, לא להחליף אותם

התשובה לשאלה האם להחליף את מנהל הסושיאל היא - לא בהכרח. המטרה היא לא להחליף טאלנטים, אלא להתאים את התפקידים לצרכים החדשים של השוק. אם הצוות מבין במיתוג אבל לא יודע לבנות אוטומציה, הוא יתקשה לצמוח. עם זאת, תמיד נצטרך אנשים יצירתיים בשיווק, אפילו יותר מבעבר. ככל שהתהליך האוטומטי מגביר את קצב הפצת התוכן, כך היצירתיות של הטאלנט הופכת יקרה יותר. היכולת לעורר רגש, לבנות נרטיב ולעצב רלוונטיות נותרה חיונית.
חברות סטארט-אפ כבר מזהות את השינוי. לדוגמה, OX Security, חברת סייבר בפורטפוליו של Team8, מגייסת בימים אלה לתפקיד חדש: Vibe Growth Marketing Manager. אוקס מחפשת טאלנט שישלב בין כוח יצירתי, דחף ליצור, רגישות תרבותית ומיינדסט של צמיחה. אין ספק שנראה עוד תפקידים כאלה בשנים הקרובות, שמשקפים מציאות חדשה בה מותגים זקוקים לאנשים שמבינים את הלך הרוח וגם יודעים לפעול בקצב מהיר.
במקום להחליף עובדים, צריך למסגר מחדש את התפקידים – מנהל הסושיאל לא משתף פוסטים, אלא בונה את הברנד. האנליסט לא רק מכין דוחות, אלא בונה מוצרי נתונים. הקופירייטר הוא יוצר תוכן שמגייס את ה-AI למטרה. אז השאלה היא לא את מי צריך לשחרר, אלא איך נראה מערך ה-GTM שלך ומי הטאלנטים שאתה מגייס אליו?
אסף אזולאי הוא שותף ו-CMO ב-Team8