סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מיקרוסופט
מיקרוסופט. הגרמנים פחות בעד (שאטרסטוק)

מיקרוסופט נחקרת: רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית בודקת אם החברה מאיימת על התחרותיות

מטרת הבדיקה שהכריז עליה הרגולטור במדינה היא לקבוע האם ענקית הטכנולוגיה היא בעלת "חשיבות עליונה" על פי חקיקה שנכנסה לתוקף בגרמניה ב-2021. מיקרוסופט: "נשתף פעולה עם רשות ההגבלים שמנסה להבין את מקומנו בתעשייה"

רשות ההגבלים העסקיים הגרמנית (Bundeskartellamt) הודיעה כי החלה לחקור את מידת הדומיננטיות של מיקרוסופט בשוק. מטרת החקירה היא לקבוע האם ענקית הטכנולוגיה היא בעלת "חשיבות עליונה" - כלומר, האם היא גדולה וחזקה מספיק כדי להיחשב שהיא מהווה איום לחברות קטנות יותר - הגדרה שתחייב הגברה של הרגולציה מצד הרשויות במדינה.
החקירה מבוצעת תחת חוקים שנכנסו לתוקף בתחילת 2021 ומעניקים לרשות ההגבלים סמכות לאסור על חברות גדולות לבצע פעולות עסקיות מסוימות אם נקבע שהן עלולות לפגוע בתחרות. ברשות ציינו כי החקירה נגד מיקרוסופט נובעת מכך שלחברה יש פורטפוליו נרחב, הכולל מערכות הפעלה, תוכנות, שירותי ענן, משחקי מחשב ופלטפורמות מדיה חברתית.
"לאור זאת, יש סיבות טובות לבחון האם למיקרוסופט יש חשיבות עליונה שעלולה לפגוע בתחרות בשווקים - ואם יתגלה שכן, ניתן יהיה לנקוט בפעולה בשלב מוקדם ולאסור התנהלות אפשרית שפוגעת בתחרות", מסר נשיא הרשות אנדראס מונדט.
מיקרוסופט מצטרפת בכך לשורה של חברות טכנולוגיה גדולות אחרות שנחקרו על ידי רשות ההגבלים הגרמנית. בשנה שעברה הוגדרו גוגל ומטא כחברות בעלות משמעות עליונה והוטלו עליהן הגבלות בגרמניה בעקבות זאת. אמזון מצאה עצמה במצב דומה, אך ערערה על ההחלטה ואילו החקירה סביב אפל קרובה לסיום.
ממיקרוסופט נמסר בתגובה: "כחברה טכנולוגית גדולה אנחנו מודעים לאחריות המוגברת שלנו לתמוך בסביבת תחרות בריאה. נשתף פעולה עם רשות ההגבלים שמנסה להבין את התפקיד שלנו בשווקים הדיגיטליים".