סגור
גג עמוד techtalk דסק

ארגונים מונעי AI כובשים את השוק – האם אתם שם?

לפני כמה חודשים שוחחתי עם מנכ”ל של חברת טכנולוגיה מובילה שסיפר לי בגאווה שהם משתמשים ב-AI כדי לייעל תהליכים פנימיים. כששאלתי אותו עד כמה הבינה המלאכותית משפיעה על העסק שלו, הוא הודה שהיא בעיקר עוזרת להם לעשות קצת יותר מאותו הדבר.
כאן בדיוק טמון ההבדל בין חברה שרואה בבינה מלאכותית כלי עזר לבין חברה שהיא מונעת בינה מלאכותית. חברה מהסוג השני רואה את הבינה מלאכותית כיותר מעוד כלי, ומשלבת אותה כחלק בלתי נפרד מליבת הפעילות העסקית שלה.
ישנו הבדל קריטי בין ארגונים שמשלבים AI לבין ארגונים שמונעים על ידי AI. חברות המשתמשות בבינה מלאכותית עושות זאת כדי לשפר תהליכים מסוימים כמו אוטומציה חיזוי, ויעילות, ללא שינוי מהותי במודל העסקי שלהן. לעומת זאת, חברות מונעות בינה מלאכותית מציבות את ה-AI במרכז תהליכי קבלת ההחלטות – מתכנון אסטרטגי, דרך ניהול משאבים ועד קשרי לקוחות – מבוססים על נתונים ולמידת מכונה.
כאשר הבינה המלאכותית משולבת בליבת הפעילות החזר ההשקעה גבוה משמעותית. ניתוח נתונים חכם מוביל לקבלת החלטות מדויקת יותר, שיפור בחיזוי השוק, וגמישות ארגונית טובה יותר. מודלים של למידת מכונה הופכים את השירות ליעיל יותר, משפרים חוויית לקוח ומאפשרים תגובה מהירה לשינויים. התרבות הזו גם מעודדת חדשנות מתמדת, מסירה חסמים בירוקרטיים ומספקת יתרון תחרותי משמעותי.
1 צפייה בגלריה
רועי פיטרמן אורקל ישראל
רועי פיטרמן אורקל ישראל
רועי פיטרמן
(צילום: ניב קנטור)
המעבר לארגון מונע בינה מלאכותית אינו רק עניין טכנולוגי אלא אסטרטגיה עסקית שלמה. חברות חייבות להפסיק לראות בבינה מלאכותית “עוד כלי” ולהכיר בכך שהיא צריכה להיות בלב המודל העסקי. ניהול חכם של נתונים הוא השלב הראשון שכן ללא נתונים איכותיים ומובנים היטב גם המערכות החכמות ביותר לא יספקו תובנות בעלות ערך. ארגונים מונעי בינה מלאכותית חייבים להשקיע בבניית תשתית נתונים אחידה שתומכת בלמידת מכונה וניתוח אנליטי מתקדם.
מעבר לכך, AI לא יכול להיות נחלתם של צוותים טכנולוגיים בלבד אלא ישולב בכלל המחלקות הארגון – משירות לקוחות ועד תפעול, פיתוח מוצרים ותכנון אסטרטגי. ולבסוף, הגורם האנושי הוא קריטי להצלחה. ארגונים שמבינים את זה משקיעים בהכשרת עובדים ומנהלים, כך שהם יוכלו למקסם את הערך ש-AI מייצר.
במקביל, ככל שהשימוש בבינה מלאכותית מתרחב, כך גם נושא אבטחת המידע הופך לחשוב מתמיד. שימוש בלתי מבוקר במודלים פתוחים של AI עלול להוביל לחשיפת מידע ארגוני רגיש. זו הסיבה שחברות מובילות מאמצות מודלים פרטיים ומוגנים, שפועלים על בסיס נתוני הארגון עצמו, תוך שמירה מלאה על פרטיות ושלמות המידע.
העתיד שייך לארגונים שיעברו מלהשתמש ב-AI לארגונים שמונעים על ידו. זו אסטרטגיה המשפיעה על היכולת להתחדש במהירות, לעמוד בתחרות ולהציע ערך מוסף ללקוחות. החברות שיתמהמהו עלולות להישאר מאחור בעוד שהארגונים שמובילים עם AI יתקדמו מהר יותר – עם מוכנות גבוהה לשינוי וזיהוי הזדמנויות חדשות.
רועי פיטרמן הוא מומחה מכירות AI&ML באורקל ישראל