סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
החנות של אפיק תתמוך בהישגי שחקנים החל בשבוע הבא

כשלוש שנים לאחר שהוקמה, תטמיע החנות הווירטואלית מערכת הישגים, שלחלק בלתי נפרד מפלטפורמות הגיימינג. אפיק מתחרה באגרסיביות ב"סטים", השולטת ביד רמה בשוק המשחקים הדיגיטליים, אך החנות שלה עדיין לוקה בחסר

באיחור לא אופנתי, שלוש שנים לאחר שהושקה, חנות המשחקים של אפיק גיימס (Epic Games) תוסיף בשבוע הבא הישגים (Achievements) - מאפיין שהפך נפוץ ומובן מאליו בכל פלטפורמת גיימינג, כמו החנויות המתחרות "סטים" (Steam), פלייסטיישן ואקסבוקס. הישגים הם רשימת אתגרים שמפתחי משחקים מציבים בפני השחקנים, לעתים כדי לעודד אותם להשקיע זמן נוסף במשחק ולשפר את ביצועיהם.
עד כה, חלק מהמשחקים תמכו בהישגים, אך הם הוטמעו על ידי מפתחי המשחק עצמם, ולא על ידי החנות של אפיק. ההישגים יתחלקו לשני סוגים: שילוב בין "גביעים", כמו בממשק של פלייסטיישן, ו"נקודות ניסיון" כמו באקסבוקס. כלומר, על כל הישג, המערכת תזכה אתכם גם בפרס וגם בניקוד. אפיק לא פירטה כיצד הנקודות ישפיעו על הממשק בחנות המשחקים עצמה. בשלב הראשון, ההישגים ישולבו בשישה משחקים בלבד: Rocket League, Hades, Kena, Zombie Army 4, Pillars of Eternity ו-Alan Wake.
"שימו לב לעדכונים כשנוסיף עוד מאפיינים חברתיים ופרסים לשחקנים בהמשך השנה", הכריזה החברה. עוד לא ברור אם ההישגים יוכלו לשמש כמטבע וירטואלי כלשהו לרכישות בחנות. אפיק לא תחייב מפתחי משחקים להטמיע הישגים במשחקיהם, אבל אם הם יוטמעו, אפיק דורשת מיוצרי המשחקים להישמע למספר חוקים: סך ההישגים חייב להיות אלף נקודות - לא פחות ולא יותר. לאחר הוספת ההישגים, מפתחי המשחקים לא יוכלו לשנותם.
1 צפייה בגלריה
אפיק גיימס יצרנית פורטנייט גיימינג
אפיק גיימס יצרנית פורטנייט גיימינג
אפיק גיימס יצרנית פורטנייט גיימינג
(צילום: Getty Images)
לעומת המתחרות שלה, ובראשן "סטים", חנות המשחקים של אפיק עדיין לוקה בחסר. הנה רק חלק מהפיצ'רים שקיימים בחנויות אחרות ועדיין לא נמצאים בחנות של אפיק: קניית משחקים לחברים במתנה; עגלת קניות בשביל לרכוש כמה משחקים בבת אחת; ביקורות משתמשים על משחקים; תמיכה במגוון שערי חליפין ואמצעי תשלום.
כדי לפצות על הפיצ'רים שחסרים בחנות שלה, אפיק מנסה באגרסיביות למשוך גיימרים ומפתחי משחקים לחנות שלה, תוך שהיא מציעה מדי שבוע משחק שלם להורדה בחינם, עמלת רכישה נמוכה בסך 12% ותמריצים נוספים ליוצרי משחקים שמשתמשים במנוע המשחק הייעודי שלה, אנריל (Unreal Engine).