סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סיטק פריפריה נצרת Wasim Abu Salem
סיטק פריפריה נצרת Wasim Abu Salem (צילום: סיני דודפור)

"הוכחנו שאפשר לשבור את תקרת הזכוכית של ההייטק במגזר הערבי"

הפלטפורמה לאיתור טאלנטים בהייטק שהקימו וסים אבו סאלם ומוחמד מיטוואלי מנצרת השלימה החודש גיוס פרה-סיד של 2.5 מיליון דולר. אבו סאלם: "הצלחנו להראות לגופים רבים שיש הייטק ויזמות בחברה הערבית ולפתוח להם את התיאבון לשיתופי פעולה נוספים"

"אני מניח שכל יזם מאושר עד השמיים כשהוא מצליח לגייס את הסכום שהוא רצה למיזם שלו ולהמשיך בעזרתו את המסע היזמי. במקרה שלי, אני מרגיש שעל הכתפיים שלי יושבים לא רק הצוות של אלטורו (Altooro), אלא גם אותם אלפי לופרים (Loopers) שלוקחים חלק בפעילות של ה-Loop בנצרת. חשוב לי להראות להם שאפשר, בעבודה נכונה, בהשקעה אדירה, לשבור תקרות זכוכית ולבנות גשרים חזקים שיאפשרו לנו להמשיך לטפס למעלה, וממקום מאוד חזק".
כך אמר השבוע ל"כלכליסט" היזם וסים אבו סאלם לאחר שהשלים גיוס פרה-סיד של 2.5 מיליון דולר לאלטורו - פלטפורמה לאיתור, גיוס והכשרת מתכנתים, שהקים לפני שנה.
"מנהלי כוח אדם מבזבזים כמות לא הגיוניות של זמן בהערכת מועמדים לתפקידי מהנדסי תוכנה על סמך קורות חיים ומבזבזים את זמנם על הערכות טכניות באופן ידני", מסיבר אבו סאלם. המערכת שפיתחנו מאפשרת לחברות להעריך באופן אוטומטי את המיומנויות של המועמדים, באמצעות סימולטורים לתפקיד המיועד ושורת אתגרים טכניים, ולחזות את הפוטנציאל המקצועי של המועמד לתפקיד בצורה יעילה".
לדבריו, באמצעות הפלטפורמה של אלטורו, גם אם המועמד השלים רק ארבעה מתוך חמישה אתגרים שהוא נבחן עליהם, המערכת עדיין תוכל לזהות את החוזקות שלו ולהדגיש אותן עבור החברה. "מעבר לעובדה שאנחנו מאפשרים לחברות למצוא אבני חן נסתרות ולזהות משתמשים יצירתיים, כוכבי על יוצאי דופן ועוד סוגים רבים של פרופילים, גישה אוביקטיבית וחסרת פניות כמו זו מאפשרת לחברות לשמור על גיוון בגיוס העובדים בלי הטיה מגדרית או מגדרית".
בסבב הגיוס הנוכחי של החברה השתתפו בין השאר קרן רש"י, רשות החדשנות, קרן הון הסיכון SIBF, קרן IN-VENTech של עיריית חיפה ואנג'לים. אבו סאלם מדגיש כי החברה שאותה הקים ביחד עם מו (מוחמד) מיטוואלי, מייסד שותף ומוביל הפיתוח, זכתה לכל אורך הדרך לתמיכה ולהכרה מצד תוכניות הכשרה ועידוד יזמות כמו אלו של Google for startups, Amazon ואף התוכנית של עמותת בוגרי ממר״ם, Mamram Space. "הצלחנו דרך התוכנית להתחבר לעשרות אנשים מובילים בתעשיה, להציג את החזון שלנו, לקבל פידבק ולעשות מספר פיילוטים ואפילו לסגור לקוחות. מצד שני הצלחנו להראות שיש הייטק ויזמות בחברה הערבית, ולפתוח להם את התיאבון לשיתופי פעולה נוספים".
אלטורו צמחה והוקמה מתוך לופ (Loop) בנצרת, שהיא אקדמיית הייטק וחממת סטארט-אפים, שמאז הקמתה ב-2015, פעלו במסגרתה 15 אלף משתתפים ו-45 מנטורים. "כשהקמתי את לופ החזון שלי היה שהשמיים הם הגבול לצעירות ולצעירים מהחברה הערבית בתחום ההיטק והתכנות", מספר אבו סלאם. "עם זאת, הבנתי שהמציאות מורכבת יותר ושהדרך מאתגרת יותר בלשון המעטה, ודורשת יותר עבודה קשה כדי לפרוץ את תקרת הזכוכית בתחום - במיוחד כשמדובר בנשים יזמיות.
"היוזמה של לופ באה לייצר הזדמנויות לצעירות וצעירים גם בגילאי בית ספר והמנגנון החברתי-טכנולוגי שלנו מלמד, מכשיר, מלווה ומשקיע לאורך שנים טאלנטים צעירים מהמגזר הערבי. ופותח להם אופקים חדשים בקריירה. זה מקום שמשנה חיים. אין הרבה מקומות בישראל שמכשירים ילדים בכיתה ג׳ או ז’ בתחום המחשבים ברמה כזו, אחרי בית הספר, באנגלית, למשך 3, 5 או 7 שנים. לכן אני רואה את ההצלחה שלנו בגיוס לאלטורו עוד הוכחה לכך שהתפיסה הזאת עובדת.
"אני מקווה שסיפורים כמו ההצלחה של אלטורו יעררו השראה בקרב צעירות וצעירים שחולמים להקים מיזמים משלהם אבל עדיין מסתובבים עם הרבה חששות. אני מאמין בדור הצעיר, בחשיבות שיתופי הפעולה ובכך שיש מקום לכולם. אני נרגש מההזדמנות להוביל פעילות חברתית טכנולוגית משמעותית וכמובן שנמשיך להעלות את המודעות בנושאי הטכנולוגיה. מעיר הבשורה נצרת יש בשורות בעולם היזמות וההייטק: מייצאים מכאן טכנולוגיות בינלאומיות, מקימים חברות מצליחות, רושמים פטנטים, מפתחים מוצרים חדשניים ובעיקר משקיעים בדור הצעיר".