סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ההייטק הישראלי שובר שיאים: גייס עד כה השנה יותר מבכל 2020

לפי נתוני SNC, חברות הסטארט-אפ גייסו בינואר-יוני מעל 10.5 מיליארד דולר - יותר מבכל השנה שעברה. השנה גם נרשם מספר שיא של סבבי גיוס בגובה 100 מיליון דולר ויותר

תעשיית ההייטק הישראלית לא מפסיקה לשבור שיאים. על פי נתוני (SNC) Start Up Nation Central, חברה המקשרת בין תעשיית ההייטק הישראלית לארגונים ומשקיעים מהעולם, חברות הסטארט-אפ בישראל גייסו מתחילת השנה מעל 10.5 מיליארד דולר - הסכום שגויס ב-2020 כולה.
רק בימים האחרונים הכריזו גונג ו-ורביט על גיוסי ענק של 250 מיליון דולר ו-157 מיליון דולר בהתאמה. תופעת גיוסי הענק של חברות ההייטק שמגיעים בסמוך לגיוסים אחרים שלהם היא עוד אחד ממאפייני השנה האחרונה, שבה יזמים רבים דיווחו על מספר רב של סבבי גיוס בתוך חודשים ספורים, כאשר בכולם ההצעה הגיעה מהמשקיעים וכולם בשווי גבוה יותר משמעותית מהקודם.

3 צפייה בגלריה
עובדי חברת פרוספרה
עובדי חברת פרוספרה
עובדי חברת פרוספרה
(צילום: Prospera technologies)

עוד לפי הנתונים, מתחילת2021 היה שיא במספר סבבי הגיוס של 100 מיליון דולר ויותר. השנה הושלמו בינתיים 30 סבבים מסוג זה לעומת 21 סבבים לאורך שנת 2020. סבבים אלה מייצגים 53% מסך כל ההון שגויס, ולראשונה היו אחראים ליותר ממחצית סך ההון שהושקע.
הגידול בהשקעות בולט בהשוואה לחו"ל
הגידול המרשים בהשקעות הון בחברות ישראליות בולט עוד יותר בהשוואה לביצועי הגיוסים ברחבי העולם. בעוד ישראל רשמה גידול של 137% בחמשת החודשים הראשונים של 2021 לעומת התקופה המקבילה ב-2020, הנתון הגלובלי עמד על 89% בלבד. באירופה נרשם גידול של 123% באותה תקופה ואילו בארה"ב נרשם גידול של 91%, ובאסיה גידול של 69%.
אורי גבאי, המנכ"ל הנכנס של המכון למחקר ומדיניות מבית Start-Up Nation Central, מסר: "אנו מקווים כי הממשלה הנכנסת הצפויה תגבש תקציב אשר יתמקד במדיניות מוכוונת צמיחה, יאפשר התגברות על המחסור הכרוני בהון אנושי טכנולוגי וישפר את ההשפעה הכלכלית של הסקטור על שאר חלקי המשק הישראלי".

3 צפייה בגלריה
מוסף עצמאות 14.4.21 אסף רפפורט מייסד Wiz
מוסף עצמאות 14.4.21 אסף רפפורט מייסד Wiz
אסף רפפורט, מייסד Wiz
(צילום: נתנאל טוביאס)

3 צפייה בגלריה
אורי גבאי
אורי גבאי
אורי גבאי
(צילום: מירי דוידוביץ)
הגידול המשמעותי בהשקעות במגזר ההייטק והחדשנות הטכנולוגית בישראל מאז תחילת השנה התמקד בשלבים המתקדמים יותר, כאשר רוב המימון (64%) הושקע במסגרת סבבי C ומעלה.
עיקר ההשקעות נותבו לאבטחת סייבר, פינטק וחברות המפתחות פתרונות ארגוניים. שלושת תתי-המגזרים המובילים משכו את רוב ההשקעות הנאמדות ב-6.2 מיליארד דולר ומהוות 60% מסך ההשקעות עד כה השנה. תתי-המגזרים הללו שייכים לתחום התוכנה, בעיקר באוריינטצית B2B, וחוו גידול עצום בביקוש לפתרונות בשנה האחרונה, במקביל לשינויים שחלו בהרגלי העבודה.