סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה עליבאבא בייג'ינג
מטה עליבאבא, בייג'ינג (רויטרס)

עליבאבא תשקיע מיליארד דולר בלקוחות הענן בשלוש השנים הבאות

השחקנית השלישית בגודלה בתחום הענן אחרי מיקרוסופט ואמזון חווה קשיים בצמיחה נוכח מדיניות האפס קורונה בסין. ההשקעה כוללת "תמריצים פיננסיים ולא פיננסיים, כמו מימון, החזרים ויוזמות קידום מכירות"

ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא הודיעה כי תשקיע מיליארד דולר בשלוש השנים הבאות לתמיכה בלקוחות חטיבת מחשוב הענן שלה, זאת כחלק מהמאמצים להתניע מחדש את הצמיחה לאחר האטה חסרת תקדים.
לפי הצהרה שפרסמה החברה, ההשקעה כוללת "תמריצים פיננסיים ולא פיננסיים, כמו מימון, החזרים ויוזמות קידום מכירות". כמו כן הודיעה החברה על הקמת תוכנית לסייע ללקוחות בהליכי לוקליזציה של צורכי עסקי מחשוב הענן שלהם בהתאם לשוק.
עליבאבא היא השחקנית השלישית בגודלה בעולם בתחום מחשוב הענן אחרי מיקרוסופט ואמזון, כך לפי נתונים שאספו בחברת המחקר גרטנר. אף שהענן מהווה בשלב זה חלק קטן למדי מכלל העסקים של עליבאבא, בהנהלה מתייחסים אליו כאל רכיב קריטי לצמיחה ורווחיות עתידיים. עם זאת, החברה חווה האטה בשיעור חסר תקדים בצמיחה, זאת לנוכח הקשיים בכלכלה הסינית בעקבות מדיניות אפס קורונה והגברת הרגולציה במדינה. עבור שלושת החודשים אפריל עד יוני דיווחה עליבאבא לראשונה על שיעור צמיחה אפסי. גם בחטיבת מחשוב הענן נרשמה האטה בצמיחה בהכנסות לעומת רבעון קודם.
ההודעה של עליבאבא על ההשקעה היא חלק מתוכנית נרחבת יותר להרחבת עסקי מחשוב הענן גם מחוץ לסין. בשנים האחרונות פתחה עליבאבא מרכזי נתונים במדינות נוספות בניסיון לזכות בלקוחות בשווקים כמו סינגפור ותאילנד.