סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אחרי הזכייה במכרז: גוגל הכריזה על הקמת תשתית ענן בישראל

למרות ההודעה הרשמית, גוגל, אחת מהזוכות במכרז נימבוס, טרם מסרה תאריך השקה. לאחרונה מיקרוסופט ואורקל הכריזו על הקמת תשתיות ענן מקומיות

זמן קצר לאחר זכייתה במכרז הענן בישראל ממהרת גוגל להכריז על הקמת תשתית ענן מקומית, ללא ציון של תאריך פתיחה רישמי או הקמה. הכרזתה של גוגל עומדת בצילן של מיקרוסופט ואורקל שהכריזו אף הן על הקמה של תשתיו ענן מקומיות.

עלות הקמת ענן בישראל מוערכת במאות מיליוני דולרים סכום שאותה צפויה להשקיע גם גוגל סגן נשיא בכיר באורקל הכריז לאחרונה שהענן של אורקל יהיה זמין בישראל כבר בקיץ הקרוב ומיקרוסופט הודיעה שהענן שלה יהיה זמין בתחילת 2022.

1 צפייה בגלריה
ענן אבטחת מידע
ענן אבטחת מידע
ענן
(צילום: depositphotos)

בועז מעוז, מנכ״ל Google Cloud בישראל מסר: "עם ההשקה, תשתית הענן המקומית תספק פורטפוליו מקיף ומאובטח ביותר של מוצרי Google Cloud לכלל לקוחותינו בישראל בהם חברות הזנק, לקוחות מוסדיים וארגונים מהמגזר הציבורי".
גוגל אשר פועלת בישראל מזה 15 שנה, רכשה בישראל שלוש חברות בתחום הענן - Alooma Elastifile ו-Velostrata, ובחודש שעבר הצטרף לחברה אורי פרנק ל-Google Cloud כדי להוביל את צוות עיצוב שבבי השרת. הענן החדש Google Cloud region בישראל, הוא חלק מהרשת העולמית של תשתיות מקומיות (Google cloud regions). לחברה יש 25 תשתיות ענן מקומיות ו-76 אזורים ברחבי העולם ועכשיו גם בישראל.