סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
לואי ויטון לכולם: בית האופנה משיק משחק מובייל חדש

"לואי: המשחק" יושק לכבוד יום הולדתו ה-200 של מייסד בית האופנה. המשחק עושה שימוש ב-NFT, טכנולוגיה לאימות בעלות על נכסים וירטואליים. זו אינה הפעם הראשונה בה המותג היוקרתי מנסה את מזלו בתחומי הגיימינג והבלוקצ'יין כדי לעורר עניין

בית האופנה הצרפתי לואי ויטון ישיק ביום רביעי הקרוב משחק למכשירים ניידים, הכולל שימוש ב-NFT (טכנולוגיית בלוקצ׳יין המשמשת לסחר בנכסים ויאטורליים). המשחק "Louis: The Game" (לואי: המשחק) יושק למכשירי אנדרואיד ו-iOS כחלק מהחגיגות לציון 200 שנה ללידת המעצב לואי ויטון, מייסד המותג.


המשחק הוא הרפתקה בגוף-ראשון, בו יכנסו השחקנים לנעליה של קמע בית האופנה, בובת העץ ויויאן (Vivienne). המשחק מציג אבני דרך בתולדות המותג ומייסדו, כמו המעבר של לואי ויטון לפריז שהיה בן 15 ועבודתו כשוליה בסדנתו של יצרן מזוודות. חברת האם של המותג, LVMH, נסחרת בפריז לפי שווי של כ-340 מיליארד דולר.
המשחק כולל שימוש ב-NFT. זו טכנולוגיה המבוססת על רשת הבלוקצ'יין, ויכולה לשמש תעודה מזהה ושטר בעלות ייחודי ליצירות אמנות דיגיטליות. על פי דיווח בעיתון האוסטרי Kurier, ויויאן אמורה להשלים משימות שונות במסעותיה, ולקבל בתמורה פריטי אספנות בצורת NFT. הטכנולוגיה החדשה נעשתה פופולרית במיוחד במחצית הראשונה של 2021, אז נמכרו פריטי NFT בשווי כולל של יותר מ-2.5 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
Vivienne Louis Vuitton
Vivienne Louis Vuitton
גיבורת המשחק, ויויאן
(אתר החברה)

המשחק עצמו לא צפוי להפיק הכנסות נוספות לבית האופנה הפריזאי, אלא בעיקר ישמש כפעלול שיווקי חביב, וכך גם השימוש ב-NFT. לואי ויטון אף הטמיעו בעבר טכנולוגיית בלוקצ'יין כדי לאמת את זהות מוצריהם, החביבים במיוחד על יצרני החיקויים. כל תעודה וירטואלית הציגה את חומרי הגלם ששימשו ליצירת הפריט, איפה הוא יוצר והיכן נמכר.
לואי ויטון אינם הראשונים להשיק משחק מבוסס NFT. מפתחת המשחקים Horizon Blockchain Games השיקה משחק קלפים וירטואלי בשם Skyweaver המאפשר לשחקנים, באמצעות NFT, לרכוש בעלות תמידית על הקלפים שברשותם ולסחור בהם זה עם זה. CryptoKitties היה מעין משחק אספנות פופולרי בשנת 2017, כאשר הציבור הכללי החל להתעניין לראשונה בבלוקצ'יין. שחקנים יכלו לסחור בחתולים מצוירים, כאשר לכל אחד מהם צורף תג NFT ייחודי, מה שהעלה את ערכם של חלק מהחתולים ליותר ממאה אלף דולר.
משחק המובייל החדש גם אינו הפעם הראשונה בה לואי ויטון ניסו לקדם את המותג שלו במרחב הווירטואלי. בית האופנה יצר סקינים (תלבושות וירטואליות) לדמויות במשחקים כגון "פיינל פנטזי 13" (Final Fantasy XIII) ו"ליג אוף לג'נדס" (League of Legends). לואי ויטון גם יצרו משחק דפדפן של ריצה וקפיצה כדי לקדם את אחת מהקולקציות שלו לשנת 2019.