סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
אחרי 11 שנה: התגלה המשחק הנדיר של מקדונלד'ס לנינטנדו DS

קבוצת אספנים מצאה תוכנה ישנה מבית מקדונלד'ס, שנועדה לסייע בהכשרת עובדיה היפניים של רשת המזון המהיר. הקבוצה גיבתה את הקובץ ושיתפה אותו עם הציבור. יותר מ-154 מיליון יחידות נינטנדו DS נמכרו - זו הקונסולה הניידת הפופולרית ביותר אי פעם

לאחר שנים של חיפושים, ארכיונאי גיימינג (כן, יש דבר כזה) מצאו את אחד המשחקים (בערך) הנדירים ביותר בקטלוג של קונסולת הנינטנדו DS: מדריך וירטואלי שהופץ לעובדי מקדונלד'ס ביפן ב-2010. התוכנה, eSmart 2.0, היא לא ממש משחק, אלא יותר סימולטור הדרכה, שנועד ללמד עובדים חדשים כיצד להפעיל מכשירים שונים במטבח, כמו התנור ומכונת הטיגון, ואיך להכין המבורגרים.
את המשחק מצאה קבוצת אוצרי משחקים בשם "Forest of Illusion", שמשמרים ומעלים לאינטרנט עותקים של משחקי נינטנדו ישנים. הקבוצה ניסתה להשיג את התוכנה במשך שנים. מספר העותקים המועט שקיים נמכר במכירות פומביות לאספני משחקים, שלא הסכימו לשתף את קבצי המשחק מחשש לעבירת פיראטיות.
(הדגמה של הסימולטור)
לבסוף, הקבוצה הצליחה להשיג עותק תמורת כ-2,600 דולר, לגבות את קבצי המשחק ולחלוק אותם עם הציבור. "Forest of Illusion" העלו את קובץ המשחק לאתר שלהם, אז מי שמעוניין להתנסות בסימולטור, מוזמן (אם כי כל הטקסט הוא ביפנית, אז בהצלחה). כמו שניתן לראות, זה לא בדיוק המשחק הכי מעניין בתולדות נינטנדו, אבל זהו צעד חשוב למען שימור אוסף המשחקים שיצאו לקונסולות ה-DS - הקונסולות הניידות הנמכרות ביותר בכל הזמנים. הן המשיכו את דרכו של הגיימבוי ומכרו למעלה מ-154 מיליון יחידות מאז 2004.
(איך אספני המשחקים השיגו עותק של eSmart 2.0)