סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

הלחץ לא מפסיק: סין דורשת מטנסנט לוותר על זכויות מוזיקה בלעדיות

בנוסף הטילו הרשויות קנס של כ-77 אלף דולר על החברה, במסגרת הלחץ שהן מפעילות על ענקיות הטכנולוגיה במדינה. הפעם הטענה היא כי טנסנט ביצעה הפרות בעת רכישת חברה לפני חמש שנים

בייג'ינג ממשיכה לפעול נגד ענקיות האינטרנט במדינה. רשות ההגבלים העסקיים בסין הורתה לחברת טנסנט לוותר על זכויות המוזיקה הבלעדיות שלה, והטילה עליה קנס עקב התנהגות אנטי-תחרותית. צעד זה מצטרף לאיסור שהוטל על החברה לאחרונה להתאחד עם שני אתרי הגיימינג המובילים בסין.
המינהל הסיני לרגולציית שוק (SAMR) הטיל היום (שבת) קנס של חצי מיליון יואן (כ-77 אלף דולר) על החברה בטענה להפרות שבוצעו במסגרת רכישת צ'יינה מיוזיק ב-2016. בעקבות אותה רכישה טנסנט מחזיקה עתה בבעלות על יותר מ-80% מזכויות המוזיקה הבלעדיות, מה שנותן לחברה יתרון על מתחרותיה.

1 צפייה בגלריה
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט
(צילום: בלומברג )

המינהל הורה לטנסנט ולשלוחותיה להבטיח תחרות הוגנת על ידי ויתור על זכויות המוזיקה הבלעדיות שלה בתוך 30 יום, ולהפסיק לדרוש מבעלי זכויות להעניק לחברה תנאים טובים יותר מלמתחרותיה. טנסנט תצטרך לדווח על ההתקדמות בנושא מדי שנה למשך שלוש שנים, ורגולטור ההגבלים העסקיים יפקח מקרוב על יישום החלטותיו.
בתגובה מסרה טנסנט שתציית להחלטת הרגולטור ו"תעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות, תמלא את אחריותה החברתית ותתרום לתחרות בריאה בשוק".
הדברים מגיעים בשעה בייג'ינג נאבקת בחברות הטכנולוגיה המקומיות אשר צמחו והפכו ליקרות ביותר בעולם. פעולות הממשלה בחודשים האחרונים נעו מביטול ההנפקה המתוכננת של אנט גרופ ועד הטלת קנס של 2.8 מיליארד דולר על עליבאבא במסגרת חקירת הגבלים עסקיים. באפריל זימנה הרשות 34 חברות, כולל טנסנט ובייטדאנס, והורתה להן לערוך בדיקות פנימיות לצורך עמידה בחוקי התחרות. כן ננקטו שורת צעדים נגד אפליקציית ההיסעים דידי צ'ושינג בטענה שהיא אוספת מידע ממשתמשיה וזאת בניגוד לכללים.