סגור

ממשלת סין לוחצת את טנסנט: בלמה את המיזוג שלה עם אתרי גיימינג

הרשויות מסרו שיעצרו את תוכניתה של ענקית התקשורת להתמזג עם שני אתרי הגיימינג המובילים במדינה, הויה ודויו, בעסקה בהיקף 5.3 מיליארד דולר; זאת מחשש לחיזוק הדומיננטיות שלה ומסיבות לניגוד עניינים

הרשויות סין מסרו היום (שבת) שיבלמו את תוכניתה של ענקית התקשורת טנסנט להתמזג עם שני אתרי הגיימינג המובילים במדינה, הויה ו-DouYu, בעסקה בהיקף 5.3 מיליארד דולר, וזאת מסיבות של ניגוד עניינים.


טנסנט הודיעה על תכנית המיזוג עם הויה ודויו בשנה שעברה. הצירוף אמור היה להגדיל את אחזקותיה בחברות, שעל פי חברת המידע מובטק מחזיקות בנתח של 80% משוק ששוויו שלושה מיליארד דולר, וצומח במהירות.

1 צפייה בגלריה
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
מטה חברת טנסנט בעיר שנזן סין
(צילום: בלומברג )

טנסנט היא בעלת המניות הגדולה ביותר של הויה (37%), ומחזיקה בבעלותה שליש ממניות דויו. שתי החברות נסחרות בארה"ב, ושווי השוק המשותף שלהן הוא 5.3 מיליארד דולר.
רויטרס דיווחה לראשונה על כוונת המינהל לרגולציית השוק הסיני (SAMR), זאת לאחר שביצע סקירה של ויתורים שהציעה טנסנט כדי שיאשר את המיזוג, ומסר שאם אכן היה מבוצע יחזק את הדומיננטיות של טנסנט בשוק.
הויה ודויו מדורגות במקום הראשון והשני, בהתאמה, ברשימת אתרי הגיימינג הפופולריים בסין, בהם צופים הצרכנים הסינים גם בטורנירי ספורט דיגיטלי ועוקבים אחרי גיימרים מקצועיים.
טנסנט מסרה ש"תציית להחלטה, תעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות, תפעל בהתאם לחוקים ולתקנות הרלוונטיים ותמלא את אחריותה הציבורית". ביטול העסקה מגיע בתקופה של לחץ רב שמופעל על חברות טכנולוגיה סיניות מצד הממשלה. מוקדם יותר השנה, הרשויות הטילו קנס בסכום שיא של 2.75 מיליארד דולר על ענקית המסחר האלקטרוני עליבאבא, בעקבות התנהלות אנטי-תחרותית.