סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בינה מלאכותית הביסה שמונה אלופי ברידג'

הניצחונות מהווים קפיצת מדרגה משמעותית של יכולות ה-AI, שכן להבדיל משחמט למשל, בברידג' השחקנים צריכים להתמודד עם מידע חסר תוך הבנה של התנהגות השחקנים האחרים - מה שמכונה לא ידעה לעשות עד כה

בינה מלאכותית גברה על שמונה אלופי ברידג' - משחק שעד כה העליונות האנושית הצליחה לגבור בו על המכונות. הניצחונות מייצגים אבן דרך חדשה עבור הבינה המלאכותית מכיוון שבברידג' שחקנים עובדים עם מידע חסר וחייבים להגיב להתנהגות של השחקנים האחרים – תרחיש הדומה הרבה יותר להליך קבלת החלטות אנושי מאשר זה של מכונה.
במשחקים כמו שחמט וגו, בהם בינה מלאכותית כבר גברה על אלופים בשר ודם, השחקן מתמודד עם יריב אחד בכל פעם ושניהם מחזיקים בכל המידע. "מה שראינו מייצג התקדמות חשובה במצב מערכות הבינה המלאכותית", אמר על כך סטיבן מוגלטון, מרצה ללמידת מכונה באימפריאל קולג' בלונדון.
חברת הסטארט אפ הצרפתית NukkAI דיווחה על הניצחונות בסיום טורניר שנמשך יומיים בפריז. האתגר חייב את האלופים האנושיים לשחק 800 מכרזים עוקבים שחולקו ל-80 מערכות של 10. האלופים שיחקו אחד נגד השני ונגד רובוטים הנחשבים לטובים בעולם. הבינה המלאכותית שיחקה את אותו תפקיד כמו האלופים, עם אותם קלפים ואותם יריבים. הניקוד היה ההפרש בין הניקוד של האנשים ושל הבינה המלאכותית בכל מערכה. התוכנה ניצחה ב-67 מערכות, שהם 83% מ-80 המערכות. המתמטיקאי סדריק וילאני כינה את הניצחון "סיפור הצלחה צרפתי מעולה".
1 צפייה בגלריה
ברידג' משחק קלפים
ברידג' משחק קלפים
ברידג'. יותר אנושי משחמט
(צילום: גטי)
נבינה סניור, שזכתה מספר פעמים האליפות העולם בברידג' עבור אנגליה והייתה אחת המתמודדות בטורניר, טענה שיוצרי המכונה עשו עבודה "נפלאה". לדבריה, היא קראה את המתמודדים בצורה טובה יותר מכפי שעשו האנשים וניצלה בצורה טובה יותר את השגיאות שלהם. "זה משהו שאנשים עושים אחרי ניסיון רב והופתעתי לטובה שרובוט חיקה כישורים אנושיים טיפוסיים", סיכמה.
הישגים קודמים של הבינה המלאכותית כוללים את הניצחון של דיפ בלו בשח על אלוף העולם גארי קספרוב והמחשב ווטסון של IBM שניצח את אלופי תוכנית הטריוויה ג'פרודי בראד רוטר וקן ג'נינגס וזכה בפרס של מיליון דולר.