סגור

שחמטאי הענק מתחרים זה בזה – ועוקבים במקביל אחר מחיר הביטקוין

טוויסט קריפטו בטורניר שבו משתתפים השחמטאים המובילים בעולם: הפרס הסופי ייקבע לפי שווי הביטקוין ביום שבו יוכרז הזוכה

אחד מטורנירי השחמט המסקרנים ביותר השנה, עובר היום לשלב הבא שלו, לאחר סיום שלב המוקדמות שהחל ביום ראשון.
"מסקרן" לא רק בשל העובדה שהמשתתפים בתחרות, ה- FTX Crypto Cup, הם כמה מהשחמטאים הגדולים בעולם, אלא גם בשל טוויסט הקריפטו המעניין שהוסיפו המארגנים – התניית שווי הפרס בערך הביטקוין.
המארגנים הודיעו כי הפרס שיינתן למנצח יעמוד על 220 אלף דולר, פלוס דולרים המותנים בשינויים בשווי מטבע הקריפטו, על פי כמות הביטקוין השווים 100 אלף דולר שבוע לפני הטורניר.
בפועל, הדברים התנהלו באופן הבא: ב-17 במאי, מועד קביעת סכום הפרס, 100 אלף דולר היו שווים 2.1825 ביטקוין. לפיכך נקבע, סכום הפרס בפועל יהיה 220 אלף דולר וכן שווי 2.1825 ביטקוין בדולרים ביום הסיום של הטורניר, 31 במאי.
1 צפייה בגלריה
תחרות שחמט
תחרות שחמט
תחרות השחמט. מימין: היקארו נקמורה ומגנוס קרלסן
(מודעה)
אילו הפרס היה ניתן היום למשל, כאשר שווי הביטקוין עומד על סביב 39,120 דולר, שווי חלק הקריפטו של הפרס היה עומד על 85,380 דולר – הפסד על הנייר של 15,000 דולר.
ההפסד יכול להיות גדול בהרבה אך גם להתהפך עד סוף החודש – עלייה חדה בביטקוין תגדיל כמובן את שווי הסכום למעל 100 אלף דולר. הפרס עצמו יינתן למנצח על ידי בורסת הקריפטו FTX שמעניקה את החסות לטורניר.
בין המשתתפים שהגיעו לשלב הבא אלוף העולם המכהן מגנוס קרלסן והמתחרה העתידי שלו בדו קרב על אליפות העולם יאן נפומניאנשצ'י (הדו-קרב יערך בנובמבר השנה) – שניהם עלו בקושי וממש ברגע האחרון לשלב הבא בתחרות.
מי שסיים את שלב המוקדמות במקום הראשון הוא פביאנו קרואנה. עוד עלו לשלב הבא השחמטאים אניש גירי, היקארו נקמורה, מקסים ושיה לגראב, ווסלי סו וטיימור רג'אבוב.