סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
תמר בר אילן ויותם שגב, מייסדי סייארה
תמר בר אילן ויותם שגב, מייסדי סייארה (צילום: מנש כהן )

יוניקורן נולד: Cyera מגייסת 200 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר

מדובר בקפיצת דרך משמעותית לחברת הסייבר הישראלית מהגיוס האחרון שהיה לה ב-2023, שהשווי בו עמד על חצי מיליארד דולר. על פי אתר ביזנס אינסיידר, הקרן שאמורה להוביל את הגיוס היא קרן Coatue

חברת הסייבר הישראלית Cyera מגייסת בימים אלה גיוס שמזכיר את שנות הבועה. אתר הביזנס אינסיידר חשף היום שהחברה מגייסת כ-150 מיליון דולר בשווי של 1.5 מיליארד דולר שמהווה קפיצת דרך משמעותית לחברה מהגיוס האחרון שהיה לה ב-2023 והשווי בו היה חצי מיליארד דולר. לכלכליסט נודע שהגיוס שנמצא בשלביו הראשונים צפוי לעמוד על 200 מיליון דולר לפחות לחברה שמעסיקה כיום כ-200 עובדים בישראל וארה"ב. על פי הפרסום, הקרן שאמורה להוביל את הגיוס היא קרן Coatue.
בין המשקיעים בחברה כיום קרן סייבסטארטס, סקויה קפיטל האמריקאית, קרן אקסל ורנה בונוואני, CMO אמריטוס בפאלו אלטו נטוורקס. מאחורי החברה עומדים שני יזמים שזו להם החברה הראשונה מאז שחרורם מ-8200, תמר בר אילן שמשמש בתפקיד סמנכ"ל טכנולוגיות ויותם שגב בתפקיד המנכ"ל.
הפתרון שפיתחה סייארה בא לתת מענה לבעיית פיזור המידע בעידן הענן. המצב כיום במרבית הארגונים שהם אינם יודעים היכן מאוחסן המידע שלהם ובעיקר היכן מאוחסן המידע הרגיש ביותר שלהם ואיך הוא מוגן. תחום הדאטה הפך בשנים האחרונות למנוע הצמיחה המרכזי של החברות המובילות בעולם, ויצר מקצועות דאטה חדשים כמו מדעני נתונים (Data Scientists) ומהנדסי נתונים (Data Engineers). מספר האנשים בארגון העוסקים בניתוח ועיבוד מידע לצורך השגת ערך עסקי ויתרונות תחרותיים, גדל במהירות. כחלק מהמגמה הזו הדאטה מתפזר על פני אינספור פלטפורמות דאטה שונות, מרביתן בענן, שהפך למקום הטבעי והמקצועי ביותר לאחסון ועיבוד של דאטה. במשך שנים ארגונים עמלו לנעול את הדאטה, כיום הם מתאמצים לפתוח אותו לגישה ושימוש נרחבים. יחד עם זאת, חשוב להם לא להתפשר על האבטחה.
בעידן הענן, הבעיה הכי גדולה של ארגונים וגופי אבטחת ענן היא שאינם מסוגלים לעקוב אחרי המידע הרגיש הנשמר בסביבת הענן שלהם, היכן הוא נשמר ומי ניגש אליו. הבעיה הזאת מאוד התעצמה בשנים האחרונות, כי הזמינות של מקום אחסון בענן מאפשרת לארגונים לאחסן כמויות מידע בסדר גודל שלא היו אפשריים בעבר. הקצב שבו מידע גדל וזז בתוך סביבת הענן, הוא מסחרר ומאוד מקשה על השליטה ועל האבטחה. מספר הטכנולוגיות לאחסון מידע הוא אדיר, ואנשי אבטחה לא יכולים להכיר כל אחת מהטכנולוגיות לעומק.
סייארה פותרת את הבעיה הקריטית הזו עבור ארגונים ועונה על שלוש שאלות יסוד: היכן המידע הרגיש שלנו נמצא? האם הוא בסיכון? מה עלינו לעשות עם זה? סייארה עושה זאת בצורה שהיא Cloud-Native ומנצלת את עוצמותיו של הענן - מבלי להסתמך על מאמץ של הלקוח, או ידיעה מוקדמת שלו של איזה מידע הוא מחפש או רוצה להגן. המערכת של סייארה נטמעת באופן נוח, מבלי להשפיע באופן כלשהו על הביצועים של המערכות הרצות ובצורה שמכסה באופן אוטומטי ועקבי גם מערכות ופריטי מידע חדשים שיצוצו בענן בעתיד. היא מותקנת באופן מהיר ופשוט וסורקת את סביבת הענן במלואה, מבלי שהארגון נדרש לכוונה.