סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22 תום ליבנה ועובדי ורביט
מגזין עצמאות 4.5.22 תום ליבנה ועובדי ורביט ( צילום: עמית שעל)

חצי שנה לאחר הגיוס הענק: הדאבל-יוניקורן ורביט מפטר 10% מעובדיו

החברה הישראלית שמפתחת פיתרונות תמלול דיגיטליים גייסה בנובמבר האחרון 250 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר. הפיטורים, על פי החברה, נועדו להאיץ את המעבר לתזרים מזומנים חיובי. בנוסף, החברה עוברת למבנה ארגוני של חטיבות עסקיות

היוניקורן ורביט (Verbit) מודיע על שינוי ארגוני, על מעבר לחטיבות עסקיות ובראש ובראשונה על צמצום כוח האדם בחברה בכ-10%, רובם בארה״ב - זאת, כדי לתמוך בהמשך אסטרטגיית הגדילה של החברה ולהאיץ את המעבר לתזרים מזומנים חיובי.
מבין המפוטרים 30 בלבד יהיו בישראל ועשרות בארצות הברית. ורביט הכריזה בנובמבר האחרון על גיוס ענק של 250 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר. כעת, החברה מצטרפת לשורה של יוניקורנים שפיטרו בשבועות האחרונים ביניהם לייטריקס, סייבריזן, אופןווב וטראקס.
ורביט, המפתחת פיתרונות תמלול דיגיטליים, עדכנה את עובדיה על המעבר למבנה ארגוני של חטיבות עסקיות. החברה הגיעה לרמת הכנסות של כ-100 מיליון דולר (ARR). השינוי הארגוני מצמצם כפילויות שנוצרו בעקבות הרכישות שבוצעו.
החברה הוקמה ב-2017 על ידי תום ליבנה (מנכ״ל), מעסיקה כ-520 עובדים ופועלת בארה״ב (ניו יורק, קולורדו, פיטסבורג וסן פרנסיסקו), בקנדה (מונטריאול), באנגליה (לונדון) ובישראל. לחברה כ-520 עובדים.
1 צפייה בגלריה
תום ליבנה מנכ"ל וורבין כרתים יוון
תום ליבנה מנכ"ל וורבין כרתים יוון
תום ליבנה מנכ"ל ורביט
(צילום: ורביט)
"עברנו תקופה של היפר-צמיחה", כתב ליבנה לעובדי החברה. "בפרק זמן של 18 חודשים הגדלנו פי 5 את מצבת העובדים ורכשנו שש חברות. הצלחתנו, הכוללת את הכפלת בסיס הלקוחות ובהם לקוחות אסטרטגיים בתעשיות השונות, הושגה בתנאי שוק אחרים. כעת עלינו לנווט את החברה ולוודא שאנחנו בעמדה הטובה ביותר להוביל אותה לשגשוג ולהמשך צמיחה, תוך שאנו מאזנים בין צמיחה לרווחיות.
״תמיד עצוב להיפרד משותפים משמעותיים לדרך ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת מהעובדים של ורביט שלקחו חלק במסע שלה להפוך למובילה עולמית בתחומה. אני ושאר הנהלת ורביט מחויבים באופן אישי לסייע לכל אחד ואחת מהם למצוא את היעד הבא בקריירה".