סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
דיווח: סדרת "קול אוף דיוטי" תיקח הפסקה בשנה הבאה

לראשונה מ-2004, אקטיוויז'ן בליזארד תשהה את יציאת המשחק הבא בסדרת משחקי היריות הוותיקה. בכירים אמרו ל"בלומברג" כי החברה החליטה זאת משום שהמשחק האחרון לא עמד בתחזית המכירות. עם זאת, החברה צופה עלייה של 2.5 מיליארד דולר בהכנסותיה ב-2023

בשנת 2023 - לראשונה מאז 2004 - לא ייצא כותר חדש בסדרת משחקי היריות "קול אוף דיוטי" (Call of Duty) - כך על פי דיווח חדש ב"בלומברג". בדיווח צוטטו בכירים באקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard), יצרנית הסדרה, שאמרו כי ההחלטה נקבעה "משום שהמשחק החדש בסדרה לא עמד בציפיות".
הכוונה היא למשחק "Call of Duty: Vanguard", שיצא בשנה שעברה. בדו"ח חדש שהוגש לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC), אקטיוויז'ן בליזארד דיווחה כי "Vanguard" לא עמד בתחזיות הרבעון האחרון של 2021 ומכירותיו היו מאכזבות. הבכירים חושדים כי המשחק נכשל משום ששני המשחקים שקדמו לו - "Call of Duty: Warzone" ו-"Black Ops Cold War" - גרמו לקניבליזציה.
המשחק הראשון בסדרת "קול אוף דיוטי" יצא לאור ב-2003, ולאחר הפסקה קלה ב-2004, החלה אקטיוויז'ן להשיק משחק חדש מדי שנה. עם זאת, זו אינה הפעם הראשונה בה נפוצו דיווחים על כך שאקטיוויז'ן שוקלת להשהות את יציאת משחקי הסדרה.
על פי הדיווח, מתכננת אקטיוויז'ן להשלים את הפערים בדרכים אחרות בשנה הבאה. למשל, בסתיו אמור לצאת משחק חדש של "קול אוף דיוטי" שימשיך לקבל תוכן ותמיכה לאורך השנה הבאה. החברה גם מתכננת להשיק משחק חינמי תחת מותג המשחקים. כמו כן, על פי הדו"ח שהוגש ל-SEC, אקטיוויז'ן בליזארד צופה עלייה של 2.5 מיליארד דולר בהכנסות ב-2023. זה עשוי להעיד על כך שהחברה מתכננת להשיק עוד כמה משחקים בולטים, בהם "אוברווץ' 2" (Overwatch 2) ו"דיאבלו 4".
1 צפייה בגלריה
קול אוף דיוטי של אקטיוויז'ן
קול אוף דיוטי של אקטיוויז'ן
קול אוף דיוטי של אקטיוויז'ן
(בלומברג)
בדו"ח ה-SEC אף נכתב כי מיקרוסופט ואקטיוויז'ן בליזארד מציעות שמנכ"ל חברת הגיימינג, בובי קוטיק (Bobby Kotick), יתוגמל במניות בשווי 22 מיליון דולר אם יצליח לעמוד ביעדים מסוימים, כגון הטמעת מדיניות אפס-סובלנות להטרדות מיניות בחברה ועלייה בשיעור הנשים המועסקות בחברה.
עוד עולה מפרטי העסקה כי לאקטיוויז'ן בליזארד אסור להיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי עם עובדיה, אלא באישור מיקרוסופט. בה בעת, 34 עובדי בקרת איכות (QA) באחד מאולפניה של אקטיוויז'ן בליזארד הודיעו באחרונה על כוונתם להתאגד ואף פנו למועצה הלאומית ליחסי עבודה (NLRB) של ארצות הברית במטרה לקבל הכרה רשמית.