סגור

באפט: לא היה לנו מידע מוקדם לגבי ההשתלטות של מיקרוסופט על אקטיוויז'ן בליזארד

לדברי באפט, ההשקעה של ברקשייר האת'וויי ביצרנית משחקי המחשב נעשתה בלי לדעת שהיא קיבלה הצעת רכישה ממיקרוסופט. "זו לא בוננזה"

וורן באפט אמר שההשקעה האחרונה של ברקשייר האת'אוויי בחברת אקטיוויז'ן בליזארד "אינה בוננזה" עבור ברקשייר, ונעשתה בלי לדעת שיצרנית משחקי המחשב קיבלה הצעת רכישה ממיקרוסופט.


במכתב שפורסם על ידי משרדו של באפט אתמול הוא כתב שאחד ממנהלי ההשקעות שלו שילם 77 דולר למניה עבור 14.7 מיליון מניות אקטיוויז'ן שבידי ברקשייר, ורכש כ-85% מהפוזיציות באוקטובר, ואת השאר בנובמבר. הוא כתב גם שלברקשייר לא היה מידע קודם באשר להשתלטות המתוכננת של מיקרוסופט על אקטיוויז'ן, תמורתה שילמה 68.7 מיליארד דולר, ושעם מותגיה הפופולריים נמנים המשחקים "קול אוף דיוטי" ו"קנדי קראש".

1 צפייה בגלריה
משרדי אקטיוויז'ן בליזארד
משרדי אקטיוויז'ן בליזארד
משרדי אקטיוויז'ן בליזארד
(Activision Blizzard)

הוא לא ציין מי ממנהלי ההשקעות של החברה, טוד קומבס או טד וקסלר, ביצע את ההשקעה, ששווייה כ-1.1 מיליארד דולר. באפט שלח את מכתבו למספר רשתות מדיה שדיווחו על ההשקעה, לאחר שאחת מהן דיווחה בטעות שברקשייר שילמה בממוצע 66.53 דולר למניה, ולא 77 דולר.
מניות אקטיוויז'ן נפלו בנובמבר על רקע האשמות בהטרדה מינית של עובדות, והתנהלות לא נאותה מצד מספר מנהלים בכירים. מניות החברה סגרו אתמול בירידה של 49 סנט וברמה של 80.97 דולר, מתחת למחיר המניה של 95 דולר שאותו הציעה מיקרוסופט עבור ההשתלטות.
אנליסטים צופים שההשתלטות תיתקל בביקורת ניגוד עניינים חזקה. סגן יו"ר ברקשייר, צ'רלי מאנגר, כינה ביום רביעי את מנכ"ל אקטיוויז'ן, בובי קוטיק, "אחד ממנהלי העסקים החכמים ביותר שאני מכיר". מאנגר אמר את הדברים בפגישה השנתית של דיילי ג'ורנל, חברת הוצאה לאור בראשה הוא עומד.