סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות פיינקון
צוות פיינקון (צילום: PINECONE)

הבהלה ל-AI: פיינקון גייסה 100 מיליון דולר לפיתוח זיכרון לבינה מלאכותית

החברה הישראלית שמפתחת תשתיות חיפוש גייסה את הסכום לפי שווי שוק של 750 מיליון דולר. המוצר שלה מאפשר לחברות לעבד, לאחסן ולחפש מידע שמופק על ידי מודלי שפה גדולים. "אנחנו מסד הנתונים שבו משתמשים כל מסדי הנתונים. כש-OpenAI ממליצים על חברה, הם מפנים אלינו"

חברת פיינקון (Pinecone) המפתחת תשתיות חיפוש גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי שוק של 750 מיליון דולר לאחר שגייסה 28 מיליון דולר ב-2022. החברה הוקמה על ידי עידו ליברטי, בוגר אמזון ויאהו בעברו, פועלת מתל אביב, מניו יורק ומסן פרנסיסקו, ומעסיקה כ-100 עובדים עם מרכז פיתוח גדול ומשמעותי בישראל. בשיחה עם כלכליסט, מספר ליברטי שהשווי הקודם של החברה, לפני כשנה, עמד על 170 מיליון דולר בלבד.
פיינקון, שעיקר פעילותה בישראל, מפתחת דאטה בייס וקטורי שמתפקד כזיכרון ארוך-טווח לבינה מלאכותית ומאפשר לחברות לעבד, לאחסן ולחפש מידע המופק על ידי מודלי שפה גדולים (Large Language Models, LLM) כמו GPT4. הטכנולוגיה הפכה לתשתית חיונית בבניית אפליקציות AI מהירות ומדויקות בקנה מידה גדול. מאז יציאתה לשוק ב-2021, הטכנולוגיה החדשנית של החברה והצמיחה המהירה שלה שינו את שוק תשתיות החיפוש השווה 9 מיליארד דולר. כעת, כשהטכנולוגיה של פיינקון הפכה למרכיב קריטי בעולם ה Generative AI, הצמיחה של החברה מזנקת כחלק מהגידול המהיר של השוק, ששוויו מוערך בכ-110 מיליארד דולר.
"ה-Generative AI הקפיץ אותנו, אבל אנחנו צומחים כבר הרבה זמן עם הכנסות מאוד משמעותיות ומספר לקוחות משלמים שגדל בקצב מסחרר", אומר ליברטי לכלכליסט. "המודלים של הבינה המלאכותית כיום הם מאוד חכמים. הם מבינים שפה ויודעים לסכם ולחפש, אבל הם לא טובים בשמירה של מידע. הם מנועי שפה ולא מידע ,ומה שאנחנו עושים זה מפתחים זיכרון לטווח ארוך של המודלים. אנחנו בעצם מסד הנתונים שבו משתמשים כל מסדי הנתונים. כש-OpenAI ממליצים על חברה הם מפנים אלינו".
את סבב הגיוס הובילה קרן הון הסיכון Andreessen Horowitz, בהשתתפות ICONIQ Growth והמשקיעים הקודמים, הקרנות Menlo Ventures ו-Wing Ventures. "בתוך זמן קצר, פיינקון הפכה לרכיב מרכזי בסטאק המודרני של בינה מלאכותית", אומר פיטר לוין, שותף כללי באנדריסן הורוביץ. ״אנחנו מאושרים לעבוד עם עידו, בוב ושאר הצוות של פיינקון, ולתמוך בחזון שלהם להפוך לשכבת הזיכרון של אפליקציות AI״.