סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חיפוש חכם: פיינקון הישראלית גייסה 28 מיליון דולר

החברה שהקים עידו ליברטי, בוגר אמזון ויאהו, פיתחה תשתית חיפוש מתקדמת שאינה מבוססת רק על מילות מפתח ויודעת "לקרוא" טקסטים בלתי מובנים, פרופילי משתמשים ותמונות. "למידת המכונה שינתה את האינטראקציה שלנו עם מידע ומי שלא יגיב במהירות יישאר מאחור"

חברת פיינקון (Pinecone). המפתחת תשתיות חיפוש גייסה 28 מיליון דולר בסבב A. את הסבב הובילו מנלו (Menlo Ventures), טייגר גלובל (Tiger Global) ומשקיעים קודמים, ביניהם קרן ווינג (Wing Ventures) שהובילה את גיוס הסיד של החברה ובוב מוגליה, מנכ״ל סנופלייק (snowflake) לשעבר. החברה, שמחזיקה משרדים בתל אביב ובניו יורק, תשתמש במימון כדי להמשיך לפתח את המוצר, להגדיל את צוותי הפיתוח והמכירות, לגייס חוקרים נוספים בתחומים של למידת מכונה, אחזור מידע ועיבוד שפה טבעית.
התוכן שמאוחסן בתוך אפליקציות צרכניות ותאגידיות הוא בעל ערך רק אם לקוחות יכולים למצוא אותו. בעוד שניכרת צמיחה במורכבות של נתונים, מערכות חיפוש מבוססות מילות מפתח עדיין מתקשות עם נתונים מורכבים כמו טקסט בלתי מובנה, פרופילים של משתמשים או תמונות. הדבר מפעיל לחץ רב על צוותי הפיתוח להפוך את מערכות החיפוש שלהם לעדכניות יותר.
הטכנולוגיה של החברה מאפשרת חיפוש מתקדם יותר בפורמט קריא למכונות, כמו גם בניית אפליקציות חיפוש טובות יותר. המערכות המיושנות לא נועדו לעבוד בצורה הזאת, כך שחיפוש וקטורי מצריך סוג חדש של תשתית. מסד הנתונים הווקטורי של פיינקון מספק את אותה תשתית חיפוש המאפשרת לצוותי הפיתוח להטמיע חיפושים שעושים שימוש בבינה מלאכותית מבלי שיצטרכו לבנות בעצמם או לעשות התאמות לתשתית ישנה.
1 צפייה בגלריה
צוות פיינקון
צוות פיינקון
צוות פיינקון
(צילום: פיינקון סיסטמס)
"עד היום טכנולוגיית החיפוש התבססה על מילות מפתח", אומר עידו ליברטי, המייסד והמנכ״ל של פיינקון. ״המשתמשים של היום מצפים ליותר. הם רוצים תוצאות חיפוש שמזהות ומבינות את צרכיהם, ולא רק מאתרות מילות מפתח. למידת המכונה שינתה את האינטראקציה שלנו עם מידע ומי שלא יגיב במהירות יישאר מאחור. אפליקציות החיפוש המתקדמות ביותר מחייבות שימוש בווקטורים. חברות ענק כמו גוגל ומטא בנו תשתית משל עצמן. לחברות קטנות יותר, פיינקון מנגישה את התשתית כשירות מבוסס ענן״.
הצוות פיינקון כבר בנה בעבר מערכות ללמידת מכונה בהיקף גלובלי. ליברטי ניהל את קבוצת פלטפורמות למידת המכונה של Yahoo ולאחר מכן את מעבדת הבינה המלאכותית של אמזון, כולל צוות שבנה את Amazon SageMaker.