סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
סעודיה הגדילה את אחיזתה בשוק הגיימינג ורכשה 5% מנינטנדו

בפברואר, רכשה סעודיה מניות בקאפקום ובנקסון, אף הן יצרניות משחקים יפניות. יתרה מכך, סעודיה מחזיקה בכ-5% מאקטיוויז'ן בליזארד וצפויה להרוויח אם עסקת מיקרוסופט תצא לפועל. ארגוני זכויות אדם מחו בעבר על השקעות הקרן, המלבינים את פשעי הממלכה הערבית

קרן ההשקעות הציבורית (Public Investment Fund), קרן העושר של ערב הסעודית, רכשה 5.01% אחוז ממניות ענקית המשחקים היפנית נינטנדו. ב"בלומברג" דווח כי ההשקעה התגלתה בעקבות דיווח במשרד הכלכלה היפני. זו הפעם השלישית מתחילת השנה בה רכשה הקרן הסעודית מניות בתעשיית המשחקים היפנית. בפברואר, רכשה הקרן 5% ממניות קאפקום (Capcom) ונקסון (Nexon), במחיר רכישה כולל בסך כמיליארד דולר.
בזכות הרכישה הטרייה, תהיה סעודיה בעלת המניות החמישית בגודלה בנינטנדו. מטעם נינטנדו נמסר כי החברה למדה על הרכישה דרך ערוצי התקשורת ולא תגיב על אודות משקיעים ספציפיים. לפני כשנתיים, קנתה סעודיה 51% ממניות יצרנית המשחקים היפנית SNK ורכשה את השליטה בה. נכון לחודש אפריל, סעודיה מחזיקה ב-96% ממניות החברה. קרן ההשקעות הציבורית מחזיקה בנכסי עתק בסך 500 מיליארד דולר, חלקן בתעשיית הגיימינג.
בחודש אוגוסט, הגדילה הקרן את אחזקותיה באקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard) ב-13%. קרן העושר הסעודית מחזיקה כיום ב-37.9 מיליון מניות בשווי 3.6 מיליארד דולר, כ-4.9% מהחברה האמריקאית. היא הכפילה את אחזקותיה באקטיוויז'ן בליזארד מאז הרבעון האחרון של 2020, כאשר רכשה מניות של שלוש ענקיות בתעשייה: אקטיוויז'ן בליזארד, EA ו-Take Two, בסך שלושה מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
שלט נינטנדו סוויץ' Switch
שלט נינטנדו סוויץ' Switch
שלט נינטנדו סוויץ'
(צילום: Unsplash)
יורש העצר הסעודי, מוחמד בין סלמאן, משמש גם כיושב ראש הקרן. הוא נודע כחובב גיימינג, ואף העיד בעבר כי סדרת המשחקים האהובה עליו היא "קול אוף דיוטי" (Call of Duty), מותג משחקי היריות בגוף ראשון מבית אקטיוויז'ן.
סעודיה הגדילה את אחזקתה באקטיוויז'ן בליזארד כאשר נסחרה החברה לפי 83 דולר למנייה, ומאז ערכה המשיך לרדת, בין היתר בגלל ירידה מתמדת במספר השחקנים, וכן על רקע התביעה שהגישה מדינת קליפורניה נגד החברה בחודש יולי, בגין "תרבות של הטרדה מינית ואפליה מגדרית", כלשון התביעה. סעודיה הייתה מפסידה מההשקעה באקטיוויז'ן בליזארד אלמלא מיקרוסופט הייתה מציעה לקנות את החברה תמורת 68.7 מיליארד דולר, או 95 דולר למניה.
באוקטובר, רכשה קרן העושר הסעודית את השליטה במועדון הכדורגל האנגלי ניוקאסל יונייטד תמורת 415 מיליון דולר. זאת למורת רוחם של ארגוני זכויות אדם, שהתקוממו משום שהממלכה הסעודית ממרקת את תדמיתה, בעוד היא מפרה זכויות אדם ומבצעת פשעי מלחמה כחלק ממלחמת האזרחים בתימן.