סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות נקסר
צוות נקסר (נקסאר)

מהמורות בדרך: גם חברת ניטור מצלמות הדרך נקסאר מפטרת עובדים

החברה הישראלית שהוקמה ב-2015 וגייסה עד כה 150 מיליון דולר נחשבת למותג המוביל בתחומה בארה"ב. המנכ"ל ערן שיר: "השנתיים האחרונות היו מנותקות מהמציאות וכבר אמרתי בעבר שיש בועה. עכשיו יורדים למציאות"

חברת הראייה הממוחשבת נקסאר (Nexar) פיטרה היום 12 עובדי פיתוח מתוך 130 עובדיה. נקסאר הוקמה בשנת 2015 על ידי ערן שיר (מנכ"ל) וברונו פרננדז-רואיז, לשעבר בכיר ביאהו, ומתמחה במצלמות דרך. על פי נתוני החברה, היא הפכה למותג מצלמות הדרך הגדול בארה"ב ואלה אוספות כמות של מידע ויזואלי שנייה בהיקפה רק לזו של טסלה.
החברה שגייסה עד כה 150 מיליון דולר עושה שימוש בסרטונים ובתמונות שהיא אוספת באמצעות מצלמות הדרך על מנת ליצור תיאום בין הכבישים. כך, עבודות בכביש, תמרורים, סימונים בכביש, בולענים ואלמנטים נוספים מתעדכנים בזמן אמת ויוצרים זרם שוטף של מידע מדויק ואמין. המידע הזה מאפשר לעיריות ולרשויות מקומיות להיות מודעות בזמן אמת למתרחש במרחב הציבורי וכמו כן הוא מאפשר לחברות רכב לעדכן רכבים אוטונומיים על מכשולים הצפויים בהמשך הדרך.
1 צפייה בגלריה
ערן שיר מנכל נקסאר
ערן שיר מנכל נקסאר
ערן שיר מנכל נקסאר
(צילום: נקסאר)
בשיחה עם כלכליסט אומר ערן שיר, מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה: "צריך להפנים שיש מצב משבר, שיש אי ודאות משמעותית וצריך להתנהל מולה באמצעות גישה שמרנית יותר ומיקוד של המאמץ בליבת הפעילות. באופן כללי, יש שוק מאוד בריא ואני אופטימי, אבל השנתיים האחרונות היו מנותקות מהמציאות וכבר אמרתי בעבר שיש בועה. עכשיו יורדים למציאות"