סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טיקטוק TikTok
טיקטוק (צילום: גטי)

צרפת אוסרת התקנת טיקטוק ואינסטגרם במכשירים ממשלתיים

האיסור הוטל על עובדי ציבור בשל חשש מפגיעה באבטחת הסייבר ובפרטיות. מדינות נוספות הטילו באחרונה איסורים דומים

צרפת אוסרת על עובדי מדינה להוריד אפליקציות מדיה חברתית, משחקים ושיתופי סרטונים למכשירי הטלפון שלהם מהעבודה, וזאת בשל חששות מפגיעה באבטחת הסייבר ובפרטיות, כך לפי אתר פוליטיקו. האיסור, שנכנס לתוקף באופן מיידי, כולל את טיקטוק אך אינו מוגבל רק לפלטפורמה שבבעלות סינית, כך שהוא חל גם על אפליקציות כמו אינסטגרם שבבעלות מטא.
המהלך מגיע לאחר איסורים דומים שהטילו מוסדות האיחוד האירופי ומדינות אחרות באיחוד, ובהן הולנד, אך האיסורים הללו חלים רק על טיקטוק ולא על פלטפורמות מערביות. "האפליקציות הללו לשעות הפנאי לא תוכננו כדי לספק רמה מספקת של אבטחת סייבר עבור מכשירים דיגיטליים של הממשלה", מסר שר הדיגיטל ז'אן-נואל בארו. "טיקטוק אך גם קנדי קראש ונטפליקס מושפעות מההחלטה הזו". לפי ההצהרה הרשמית, ניתן לקבל אישורים מיוחדים אם השימוש באפליקציות הוא "לצורך מוסדי".
מוקדם יותר החודש אישר דובר הממשלה הצרפתית כי הנשיא עמנואל מקרון והשרים לא מורשים להוריד אפליקציות מדיה חברתית כמו אינסטגרם וטיקטוק למכשירי העבודה שלהם. הוא ציין באותו הזמן שהממשלה עובדת גם על קביעת מדיניות עבור עובדי המדינה.
מספר ממשלות כבר אסרו על הורדת טיקטוק למכשירים ממשלתיים, ובהן ארה"ב, בריטניה, בלגיה, ניו זילנד וקנדה. ביום חמישי העיד מנכ"ל טיקטוק מול הקונגרס, שם שוקלים לחסום את האפליקציה במדינה בשל חשש מפגיעה בביטחון הלאומי.