סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

ארה"ב: אמזון תשלם לנציבות הסחר הפדראלית קנס על הפרת פרטיות בפעמון החכם שלה

הפעמון החכם של אמזון, RING, כולל מצלמה המאפשרת לעדכן את בעל הבית על כל מבקר המגיע לביתו ומאפשרת לו לשוחח איתו. נציבות הסחר הפדראלית טענה כי לעובדי RING ולעובדי קבלן באוקראינה היתה גישה חופשית לסרטוני וידיאו של הלקוחות באופן שהפר את פרטיותם. בעקבות ההסדר שאליו הגיעו הצדדים, תשלם אמזון לנציבות קנס של 5.8 מיליון דולר

חברת אמזון תשלם לנציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) קנס של 5.8 מיליון דולר - זאת בעקבות תביעה שהגישה הנציבות נגד יחידת הפעמון החכם של אמזון רינג (RING) על הפרות פרטיות שנעשו על ידי עובדי היחידה.
הפעמון רינג כולל מצלמה חכמה, מה שמאפשר לעדכן את בעל הבית דרך אפליקציה ייעודית על כל מבקר שמגיע לדלתו ולשוחח עימו במידת הצורך.
ואולם, בעוד רינג טענה כי מוצריה עוזרים לשמור על בטיחות הלקוחות באמצעות מצלמות האבטחה המותקנות בפעמון הדלת, ה-FTC טענה כי רינג אספה מידע על לקוחות באופן שמפר את הפרטיות שלהם. על פי נציבות הסחר, רינג איפשרה גישה חופשית לסרטוני וידיאו של לקוחות גם לעובדיה וגם לעובדי קבלן שהועסקו באמצעות חברה אחרת באוקראינה. הגישה לסרטונים ניתנה גם כאשר לא היה בכך כל צורך.
על פי התביעה שהגישה נציבות הסחר נגד רינג, עובדי היחידה ועובדי הקבלן באוקראינה יכלו להוריד את הסרטונים של כל לקוח, ללא הגבלות טכניות או פרוצדורליות עד שאלה נקבעו ביולי 2017.
פרוטוקולי האבטחה של רינג זכו לביקורת בעבר. בשנת 2020, רינג מסרה כי פיטרה ארבעה עובדים בגלל שהציצו לסרטוני וידאו של לקוחות בעקבות פרסומים שבהם נטען כי עובדי רינג באוקראינה קיבלו גישה בלתי מוגבלת לסרטונים ממצלמות רינג ברחבי העולם.
החברה חיזקה את אמצעי האבטחה שלה לאחר שורה של תקריות שבהן האקרים קיבלו גישה למספר מצלמות של משתמשים. במקרה אחד, האקרים הצליחו לצפות ולתקשר עם ילדה בת 8. אנשי רינג התנערו מאחריות וטענו כי הבעיה נעוצה בכך שמשתמשים עושים שימוש חוזר בסיסמאות שלהם.
אמזון רכשה את רינג תמורת מיליארד דולר ב-2018, וכעת פועלת החברה כחברה-בת של אמזון. העסקה סייעה לאמזון להגדיל את נוכחותה בקטגוריות הבית החכם והאבטחה הביתית.