סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

לאחר ארבעה חודשים בלבד: התפטר מנכ"ל יאנדקס ישראל

יובל קינן עזב את השלוחה הישראלית של ענקית האינטרנט הרוסית לפני כשבועיים, עוד טרם הפלישה לאוקראינה; הרקע: חילוקי דעות עם החברה העולמית

לאחר כארבעה חודשים בלבד, התפטר יובל קינן, מנכ"ל חברת יאנדקס ישראל. העזיבה של קינן באה בעקבות חילוקי דעות בינו לבין החברה העולמית על דרך הניהול השלוחה בישראל.

יאנדקס היא ענקית אינטרנט וטכנולוגיה רוסית, שבבעלותה גם שירות המוניות יאנגו ושירות המשלוחים יאנגו דלי. קינן עזב את יאנדקס לפני כשבועיים, עוד טרם החלה הפלישה של רוסיה לאוקראינה, ובחברה בישראל מסבירים כי אין קשר בין העזיבה שלו לבין המלחמה.
קינן הגיע ליאנדקס לאחר ששימש כמשנה למנכ"ל פרטנר, ממנה פרש במאי 2021. הוא נמנה על המועמדים להחליף את איציק בנבנישתי כמנכ"ל חברת הסלולר.
אתמול פירסמה יאנדקס העולמית כי שירות אבטחת המידע של החברה חשף דליפת מידע כתוצאה מפעולה של אחד העובדים, שהובילה לפרסום באינטרנט של מספרי טלפונים ומידע על הזמנות שביצעו לקוחותיה. על פי יאנדקס, ההדלפה לא חשפה נתונים חסויים על חשבונות הלקוחות.

1 צפייה בגלריה
יובל קינן
יובל קינן
יובל קינן
(אוראל כהן)
היום דווח באתר siliconrepublic כי בכיר לשעבר ביאנדקס העולמית מאשים את ענקית האינטרנט הרוסית בהסתרת מידע על הפלישה לאוקראינה, וקרא לקולגות שלו לשעבר להתפטר מהחברה. אותו בכיר כתב כי יאנדקס, שעומדת מאחורי אחד ממנועי החיפוש הגדולים ברוסיה, היא "גורם מרכזי בהסתרת מידע על המלחמה".
מהחברה נמסר כי "לאחר כמה חודשים של עבודה משותפת, החליטו הצדדים ללכת לכיוונים שונים וברוח טובה. אנו מודים ליובל על עבודתו ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך. יאנדקס ישראל ממשיכה בפעילותה על פי התוכנית הרב שנתית הכוללת התרחבות וצמיחה".