סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דורון אהרנסון מנכ״ל ג׳ולט
דורון אהרונסון (צילום: עומר הכהן)

חברת האד-טק הישראלית ג'ולט נמכרה במחיר נמוך מהערכת השווי

החברה שעוסקת בקורסי הסבה מקצועית להייטק התמודדה לאחרונה עם עזיבת מייסדיה ופיטורים של כמחצית מעובדיה; המנכ"ל: "לא יכולים לחשוף את זהות החברה הרוכשת"

חברת ג'ולט (Jolt), העוסקת בקורסי הסבה להייטק ובעבר הציעה גם תוכנית לימודים אלטרנטיבית לתואר שני במינהל עסקים, נמכרת לאחת מקבוצות החינוך הגדולות בעולם והגדולה באירופה, כך לפי מייל שנשלח היום (א') לעובדי החברה על ידי המנכ''ל דורון אהרונסון ושפרטיו הגיעו לידי כלכליסט. על פי הערכות היקף המכירה אינו משמעותי וככל הנראה בסכום נמוך יחסית להערכת שווי החברה בעבר. ג'ולט סבלה לאחרונה מעזיבת המייסדים ומסבב פיטורים משמעותי עקב בעיות פנימיות וחוסר יכולתה לייצר הכנסות משמעותיות.
ג'ולט הוקמה ע"י רועי דויטש, ניצן כהן ארזי ונדב לשם ב-2015, ואל השלושה הצטרף ליאור פרנקל כשותף. החברה גייסה עד היום 23 מיליון דולר כאשר בין משקיעיה Balderton Capital לצד Hilsven Capital ו-Octopus Ventures הבריטית.
החברה התמקדה בהסבת אקדמאים לעבודה בהייטק ופיתחה מוצר שאיפשר הכשרה מרחוק לשלל מקצועות נדרשים בתחום.
ג'ולט עברה ארגון באפריל האחרון במסגרתו פוטרו כ-20 מתוך 50 עובדי החברה. המייסד רועי דויטש שכיהן כמנכ''ל, ושהוחלף מאז על ידי דורון אהרנסון, שניהל את פעילות החברה בישראל, פרש ממנה בעקבות ביטול עסקה לרכישתה, כך על פי הפרסום באפריל. דויטש אמר אז שהחברה היתה "במוד של גידול, השארנו רק פעילות אופרטיבית והפסקנו את פעילות הצמיחה, ההתרחבות לחו"ל והמנהלה".
''השלמנו עסקת רכישה, שבמסגרתה ג׳ולט נרכשה על ידי אחת מקבוצות ההשכלה הגדולות בעולם'', כתב אהרנסון, "אני לא יכול בשלב זה לחשוף את זהות החברה הרוכשת. העסקה תעניק לג׳ולט גישה לעשרות אוניברסיטאות ומוסדות לימוד ברחבי העולם, תאפשר לנו לחדור לשווקים גלובליים ולהיות מרכז חדשנות גלובלי עבור מתודולוגיות לימוד, טכנולוגיות לימוד ותוכניות הכשרה פרקטיות". לדבריו, ''כל תוכניות הלימוד והפעילויות הקיימות שלנו ימשיכו להתנהל כסידרן, ואנו מצפים להשיק תוכניות לימוד ויוזמות חדשות בחודשים הקרובים''.
לכלכליסט נודע כי החברה צפויה לחזור ולגייס עובדים מחדש, כאשר חלק ניכר מהגיוסים יהיו של עובדים שפוטרו בסבב הקודם ועדיין מעוניינים לחזור לתפקידם.