סגור
סחיטה מקוונת פורנו נקמה בריונות רשת שנאה פחד
לפי התביעה, האקס פרסם באינטרנט תמונות אינטימיות שלה כדי "לבייש אותה פומבית" לאחר שנפרדה ממנו (Credit: Shutterstock)

פורנו נקמה: פיצויים של 1.2 מיליארד דולר לאישה שהאקס שלה פרסם תמונות בלי רשותה

חבר מושבעים בטקסס פסק לזכותה של האישה לאחר שבן זוגה לשעבר פרסם תמונות אינטימיות שלה במדיה החברתית ובאתרי פורנו, ואף שלח לינקים לחברים ולבני משפחה. "אנחנו מקווים שהסכום יעביר מסר וימנע מאחרים לנקוט בפעילות מתועבת כזו", אמר עורך דינה

חבר מושבעים בטקסס פסק פיצויים של 1.2 מיליארד דולר לטובת אישה שהייתה קורבן לפורנו נקמה. באתר ה-BBC דיווחו כי האישה, שאוזכרה במסמכים של בית המשפט רק בראשי התיבות DL, הגישה בשנה שעברה תביעה על הטרדה נגד בן זוגה לשעבר, מרקוס ג'מאל ג'קסון. לפי התביעה, הוא פרסם באינטרנט תמונות אינטימיות שלה כדי "לבייש אותה פומבית" לאחר שנפרדה ממנו.
עוכי דינו מסרו כי הפיצויים הגבוהים הם ניצחון לקורבנות של "הטרדה מינית דרך תמונות". הם ביקשו במקור מהמושבעים לפסוק לזכותה פיצויים של 100 מיליון דולר. "אף שקרוב לוודאי שלא נשיג את הפיצויים שנקבעו, הפסיקה מחזירה ל-DL את שמה הטוב", אמר בראדפורד גילדי, שייצג אותה במשפט. "אנחנו מקווים שהסכום מעורר ההשתאות של גזר הדין יעביר מסר וימנע מאחרים לנקוט בפעילות מתועבת כזו", הוסיף.
לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, התובעת והנתבע החלו לצאת ב-2016. במהלך מערכת היחסים ביניהם היא שלחה לו תמונות אינטימיות שלה, אולם לאחר שנפרדו ב-2021 היא טוענת שפרסם את התמונות הללו בפלטפורמות מדיה חברתית ובאתרי פורנו, מבלי לקבל את הסכמתה. עוד טענה כי שלח לינקים לתמונות הללו לחברים ובני המשפחה שלה באמצעות תיקייה בדרופבוקס. הוא עשה זאת לטענת עורכי דינה מתוך כוונה "להביך, להטריד, לענות, להשפיל ולבייש אותה".
ההטרדה נמשכה גם מכיוון שהיתה לו לטענתה גישה לטלפון, לחשבונות המדיה החברתית ולמייל שלה, וכן למערכת המצלמות בבית של אמא שלה, והוא השתמש בגישה הזו כדי לרגל אחריה. "את תבלי את שארית חייך בניסיון כושל למחוק את עצמך מהאינטרנט", כתב לה בהודעה לאחר הפרידה. "כל מי שתפגשי ישמע את הסיפור וילך לחפש את התמונות".
הנאשם לא הופיע בבית המשפט. חבר המושבעים פסק כי עליו לשלם 200 מיליון דולר על נזק נפשי בעבר ובעתיד ועוד מיליארד דולר בפיצויים.
זו לא הפעם הראשונה שנפסקים פיצויים גבוהים במקרים של פורנו נקמה. כך למשל, ב-2018 נפסקו לזכותה של אישה מקליפורניה 6.8 מיליון דולר לאחר שבן זוגה לשעבר פרסם תמונות חושפניות שלה באתרי פורנו. לפי המכון למידע וחקר חברתי, ב-2016 התלוננו כ-10 מיליון אמריקאים, מרביתם נשים בגילי 18-29 על כך שהיו קרבנות לפורנו נקמה.