סגור

ביל גייטס לא משקיע בקריפטו: "לא תורמים דבר לחברה"

תגובתו של מייסד מיקרוסופט והאדם הרביעי העשיר ביותר בעולם מגיעה על רקע צניחה בשווי מטבעות הקריפטו לאחרונה, ומצטרפת לאמירתו מלפני שנה בנושא: "אנשים נשאבים לטירוף הזה, גם כשאין להם הרבה כסף לבזבז. דעתי היא שאם יש לכם פחות כסף מאלון מאסק, עדיף שתיזהרו"

ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט והאדם הרביעי העשיר ביותר בעולם, הסביר שאינו משקיע במטבעות קריפטו מכיוון שאינם "מוסיפים דבר לחברה", כך לפי דיווח באתר ביזנס אינסיידר.
גייטס ענה בשבוע שעבר על שאלות גולשים באתר רדיט, ונשאל מה דעתו על ביטקוין ומטבעות קריפטו. "אני לא מחזיק בהם", ענה. "אני אוהב להשקיע בדברים שיש להם תוצר בעל שווי. השווי של חברות מבוסס על האופן בו הן מייצרות מוצרים מעולים. השווי של קריפטו הוא פשוט מה שאדם אחר מחליט שמישהו ישלם עבורו, כך שזה לא תורם לחברה כמו השקעות אחרות".
1 צפייה בגלריה
ביל גייטס 2022
ביל גייטס 2022
ביל גייטס
(צילום: רויטרס)
תגובתו של גייטס מגיעה על רקע צניחה בשווי מטבעות הקריפטו לאחרונה. כך למשל המחיר של ביטקוין נפל מוקדם יותר החודש מתחת ל-30 אלף דולר, וההערכה בקרב המומחים היא כי מחיר המטבע עלול לרדת אף יותר.
זו לא הפעם הראשונה שבה גייטס מביע את דעתו הלא חיובית על מטבעות הקריפטו. הוא הזהיר בעבר מביצוע השקעות בקריפטו, במיוחד אם לא מדובר באנשים עשירים כמו מייסד טסלה וספייס X, אלון מאסק.
"אני חושב שאנשים נשאבים לתוך הטירוף הזה, וייתכן שאין להם כל כך הרבה כסף לבזבז. הדעה הכללית שלי היא שאם יש לכם פחות כסף מאשר לאלון מאסק, עדיף שתיזהרו", אמר גייטס בריאיון לסוכנות הידיעות בלומברג ב-2021.
גייטס גם הביע התנגדות להשפעה הסביבתית הנגרמת מצריכת האנרגיה הגבוהה הנדרשת לכריית המטבעות. בשנה שעברה כריית המטבעות ייצגה 5% מצריכת החשמל העולמית.