סגור

נטפליקס חושפת נתוני צפייה על פי שעות: "הודעה אדומה" של גל גדות במקום הראשון

חברת הסטרימינג, שעד כה חשפה רק את שיעורי הצפייה ב-2 דקות מתוכנית, תפרסם מעתה דו"ח שבועי של מספר השעות המלא שהצופים בילו מול 10 התוכניות המבוקשות ביותר

נטפליקס תחל לדווח בקביעות את מספר הצופים בתוכניות ובסרטים שלה. המהלך מהווה שינוי באסטרטגיה של חברת הסטרימינג, ששמרה עד היום בקנאות על מידע מסוג זה.
החברה הודיעה שתדווח מדי שבוע כמה שעות בילו הצופים מול עשר התוכניות והסרטים המצליחים ביותר שלה, כולל תכנים בכל השפות ותוכן של יוצרים מצד שלישי.
בדיווח הראשון מסוג זה אתמול הודיעה נטפליקס שצופיה בילו 149 מיליון שעות בצפייה ב"הודעה אדומה" (Red Notice), סרט הפעולה בכיכובה של גל גדות, והתוכן הפופולרי ביותר באנגלית בפלטפורמה שלה כרגע. בתחום הטלויזיה, התוכנית שאינה באנגלית הנצפית ביותר של נטפליקס כיום היא העונה השלישית של נרקוס, Narcos:Mexico, שהניבה 50 מיליון שעות צפייה, כולל 43 מיליון בשבוע שהסתיים ב-14 בנובמבר.
1 צפייה בגלריה
סרט הודעה אדומה נטפליקס דוויין ג'ונסון גל גדות ראיין ריינולדס
סרט הודעה אדומה נטפליקס דוויין ג'ונסון גל גדות ראיין ריינולדס
גל גדות ב"הודעה אדומה" עם דוויין ג'ונסון וראיין ריינולדס
(צילום: Netflix)

"הרבה אנשים פקפקו במידע שלנו לאורך השנים," אמר פבלו פרז דה רוסו, סגן נשיא החברה לאסטרטגיית תוכן. "זהו צעד חשוב קדימה עבור נטפליקס, היוצרים שעובדים איתנו וצופינו".
מאז שנטפליקס נכנסה לתחום התוכן המקורי עם "בית הקלפים" ב-2013, החברה שמרה בסוד את רוב מידע הצפייה שלה. החברה אינה מציגה פרסומות, ולכן אינה מפרסמת את חשיפת התכנים שלה לצופים, כפי שעושות רשתות טלוויזיה בכבלים.
בעבר דיווחה החברה כמה צופים ראו את שתי הדקות הראשונה של כל תוכנית. מדד רייטינג טלויזיוני, שבדרך כלל מספקת חברת Nielsen, מודד כמה צופים רואים דקה ממוצעת של תוכנית. אך מכירות כרטיסים והמדד של נילסן - שעל פיהם נמדדת לרוב הצלחתם של סרט או תכנית – אינם תקפים לנטפליקס, דבר המקשה לאמוד את הצלחתה. לעתים קרובות אפילו השחקנים והמפיקים של סדרה אינם יודעים עד כמה פופולרי התוכן שיצרו.
נטפליקס ספגה בעבר ביקורת על חוסר השקיפות הזה. "כשמדווחים רק על הצלחות, ואף פעם לא על כישלונות, זה נותן תמונה מעוותת של מצב העניינים", אמר ב-2019 ג'ון לנדגראף, מנכ"ל FX, ערוץ טלויזיה בתשלום שנמצא בידי דיסני.