סגור

בזכות נטפליקס: התיירות בדרום אנגליה פורחת

אזור דרום-מערב אנגליה התגלה כאתר פורה לשורה של סדרות וסרטים עתירי תקציב בהפקת נטפליקס ואמזון פריים

ההצלחה של הסדרה ברידג'רטון והסרט רבקה שעלו בשירות הסטרימינג נטפליקס סיפקה תנופה לתיירות בדרום-מערב אנגליה וכן סללו את הדרך להפקות נוספות.
"זה בית טבעי להפקות של נטפליקס", אמרה אנה מאלט, סגנית נשיא בנטפליקס להפקות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה. "יצרנו כבר מעל אלף משרות ויצרנו הזדמנויות לקהילות המקומיות".

1 צפייה בגלריה
ברידג'רטון של נטפליקס
ברידג'רטון של נטפליקס
מתוך הסדרה ברידג'רטון
(צילום: איי פי)
האזור התגלה כאתר פורה לשורה של סדרות וסרטים עתירי תקציב בהפקת נטפליקס וגם של יריבתה אמזון פריים. בנטפליקס, שמוציאה בכל שנה מיליארד דולר על הפקות בבריטניה, אף העריכו כי תרמו 132 מיליון פאונד לכלכלה הבריטית מהפקת ברידג'רטון, רבקה והסדרה התיעודית של דיוויד אטנבורו בשנתיים האחרונות. הנתון כולל את ההשקעה בהפקות וכן את התיירות הנלווית. כך למשל, בעיר באת' מעריכים שהכניסו בסביבות 1.5 מיליון פאונד מתיירים שבאו לבקר באתרים ששימשו לצילומי ברידג'רטון – הסדרה השנייה המצליחה ביותר של נטפליקס אחרי משחק הדיונון. משרד התיירות של באת' אף יצר סיורים שמציגים את האתרים המועדפים שכיכבו בסדרה.
"בהחלט חווינו עלייה במבקרים אחרי שהסדרה עלתה", הגיבה ד"ר איימי פרוסט האוצרת במוזיאון No 1 Royal Crescent בבאת', שמשמש כחזית של בית משפחת פת'רינגטון בסדרה התקופתית.
בדומה, הסרט רבקה המבוסס על ספרה של דפנה די מוריאה שפורסם ב-1938, משך את המעריצים לדבון ודורסט, שם צילמו את הסצנות במנדרליי – האחוזה שבעלת תפקיד מרכזי בעלילה.
"זה נהדר לראות את נטפליקס וחברות הפקה אחרות משקיעות באזור הנפלא הזה שלנו ומביאות עמן משרות לעובדים מיומנים", סיכם דן נוריס, ראש מחוז מערב אנגליה. "זה בהחלט עוזר לשים אותנו על המפה".