סגור
שעון לפתיחת מונדיאל דוחא קטאר
שעון לפתיחת מונדיאל דוחא בקטאר (צילום: בלומברג)

התגובה של לונדון לניצול העובדים הזרים בקטאר: לא תקרין את המונדיאל באזורים ציבוריים

בכך מצטרפת הבירה הבריטית לשורה של ערים ברחבי צרפת שכבר הודיעו כי לא יארגנו אזורים ציבוריים לצפייה בטורניר הכדורגל. הטענה היא שהיחס המחפיר גרם למותם של כ-6,500 עובדים מהודו, פקיסטן, נפאל בנגלדש וסרי לנקה בבניית האצטדיונים

בעיריית לונדון לא מתכוונים להקים ברחבי העיר "אזורי אוהדים" להקרנת משחקי המונדיאל, זאת בשל התנגדותו של ראש העיר להפרות זכויות האדם מצד המארחת קטאר. "אין תוכניות נוכחיות מצד ראש העיר או רשות לונדון רבתי לארח מרכזי אוהדים או הקרנות של משחקי הטורניר", מסר לבלומברג דובר מטעם העירייה. בכך מצטרפת הבירה הבריטית לשורה של ערים ברחבי צרפת, ביניהן פריז, מרסיי ובורדו, שכבר הודיעו כי לא יארגנו אזורים ציבוריים לצפייה בטורניר הכדורגל בטענה לניצול העובדים הזרים.
המונדיאל יוצא לדרך ב-20 בנובמבר.
לעומת הגישה הפעם, ביולי התאספו בכיכר טרפלגר בלונדון כ-7,000 אוהדים לצפות במשחק הזכייה של נבחרת הנשים האנגלית בטורניר היורו. אך לפי הדיווח, ראש העיר סאדיק חאן מתנגד לאירוח אירועים דומים בשל היחס בקטאר למיעוטים ועובדים זרים.
קטאר השקיעה בשנים האחרונות מאות מיליארדי דולרים לפיתוח תשתיות ובניית אצטדיונים חדשים לכבוד האירוע, אך בכל זאת הטענה היא כי הבחירה בה נבעה משחיתות בתוך ארגון פיפ"א, וכי היחס המחפיר לעובדים הזרים גרם למותם של רבים בבניית האצטדיונים. לפי הדיווחים, יותר מ־6,500 עובדים זרים מהודו, פקיסטן, נפאל, בנגלדש וסרי לנקה נהרגו בעבודות ההכנה למונדיאל בקטאר.
על אף התנגדותו של חאן, ככל הנראה יתקיימו בעיר אירועים פרטיים לשידור המשחקים. מוקדם יותר השבוע הכריזה פיפ"א כי לונדון נבחרה כאחת משש ערים שיקיימו פסטיבלים במהלך הטורניר. האירועים, שיהיו במימון מותג הבירה באדוייזר, יתקיימו גם במקסיקו סיטי, ריו דה ז'נירו, סאו פאולו, סיאול ודובאי.
"ראש העיר היה ברור בגינויים החוזרים שלו את הפרות זכויות האדם בקטאר", אמר דובר ראש העיר. "אך מאמין שאין למנוע מהאוהדים בלונדון את ההזדמנות לצפות ולעודד את נבחרת אנגליה ונבחרות אחרות במונדיאל השנה".
בחודש שעבר נחשפה גם המחאה של נבחרת דנמרק נגד קיום המונדיאל בקטאר, בצורת מדים שיהיו גם בצבע שחור כאות אבל על העובדים שנהרגו.