סגור
דונלד טראמפ בבית משפט דצמבר 2023
דונלד טראמפ בבית משפט דצמבר 2023. "נכסים אדירים" בסכנה (צילום: Yuki Iwamura/Bloomberg)

ישלם או לא ישלם? היום הדדליין של טראמפ להפקיד ערבות של כמעט חצי מיליארד דולר

חודש לאחר שהורשע בניפוח שווי הנכסים בחברת הנדל"ן המשפחתית, נשיא ארה"ב לשעבר נדרש להפקיד היום ערבות של 454 מיליון דולר; אם לא יעשה זאת רשאית התובעת של ניו יורק להחרים נכסים שלו, כמו מגדל טראמפ; "הסכום צריך להיות אפס", כתב טראמפ ברשתות החברתיות

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ צריך להפקיד עד סוף היום (ב') ערבות שתכסה את הקנס בגובה 454 מיליון דולר שהוטל עליו, לאחר שהפסיד בתביעה על הונאה פיננסית בחברת הנדל"ן המשפחתית. הקנס הוטל כבר לפני חודש, אך התובעת הכללית של ניו יורק לטישה ג'יימס העניקה לנשיא לשעבר תקופת גרייס של 30 יום. אם הוא לא יעמוד בלוח הזמנים, היא רשאית לפי החוק בניו יורק להחרים נכסים.
האפשרויות העומדות בפני טראמפ הן לשלם את הכסף מכספו שלו או למצוא חברה שתסכים לשלם ערבות עבורו לתקופת הערעור על פסק הדין. טראמפ הורשע בניפוח השווי של הנכסים בחברה כדי להונות את המלווים וחברות הביטוח.
אף שהגיע כבר מועד התשלום, טראמפ עדיין מצא זמן היום לתקוף בחשבונות המדיה החברתית שלו את השופט ואת גזר הדין. "הקנס צריך להיות אפס. לא עשיתי שום דבר", כתב. לטענתו, התביעה הייתה רדיפה פוליטית נגדו. ביום שישי יצאו בקמפיין שלו לנשיאות בקריאה לגיוס תרומות מהתומכים, בטענה ש"מגדל טראמפ האייקוני" הוא בין הנכסים שבסכנת החרמה. נכסים נוספים כוללים מגדל בוול סטריט ומגרש גולף עם אחוזה הכוללת 60 חדרים במחוז ווסטצ'סטר, צפונית לניו יורק. בשבוע שעבר כתב טראמפ בפוסט כי הוא עלול להצטרך "למשכן או למכור נכסים אדירים, אולי אפילו במחירי רצפה".
היום ייערך שימוע גם בתביעה משפטית נוספת שהוגשה נגד טראמפ – כתב האישום על תשלום דמי שתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס לפני הבחירות ב-2016. המשפט הזה צפוי להיפתח באמצע אפריל, והיום ישמע השופט את טענות עורכי דינו של טראמפ המבקשים לדחות את המועד.
מוקדם יותר החודש הפקיד טראמפ ערבות של 91.6 מיליון דולר, זאת לאחר שהפסיד בתביעת הדיבה שהגישה נגדו הסופרת אי. ג'ין קרול ונדרש לשלם לה פיצויים של 83.3 מיליון דולר.