סגור

אירלנד: בדרך למיזוג שייצור ענקית תעופה עם כמעט אלף מטוסים

מחכירת המטוסים SMBC, שמחזיקה בצי של יותר מ-750 מטוסים, מתקרבת לרכישת Goshawk, שמחזיקה 222 מטוסים, תמורת 7 מיליארד דולר

חברת MBC Aviation Capital, אחת מחברות החכרת המטוסים הגדולות בעולם, מתקרבת לעסקה לרכישת יריבתה הקטנה יותר, Goshawk, תמורת 7 מיליארד דולר, כולל חוב, כך מדווחת סוכנות רויטרס על פי מקורות המקורבים לנושא.


העסקה בין שתי החברות הפרטיות שבסיסן בדבלין, אירלנד, עשויה להיסגר בשבוע הבא, במה שייצור ענקית החכרת מטוסים גלובלית על רקע גל המיזוגים הפוקד את התעשייה. בשנה שעברה התמזגו שתי חברות החכרת המטוסים הגדולות בעולם – AerCap ו-GECAS האיריות – בעסקה בשווי של יותר מ-30 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
מחכירת מטוסים SMBC Aviation Capital
מחכירת מטוסים SMBC Aviation Capital
מחכירת המטוסים האירית SMBC Aviation Capital
(צילום: רויטרס)

SMBC, שנמצאת בבעלות קונסורציום שכולל את סומיטומו ואת סומיטומו מיטסוי פיינשל גרופ היפניות, מחזיקה בצי של יותר מ-750 מטוסים שאותו היא מנהלת ומחכירה. מדובר בעיקר במטוסים לטיסות קצרות מתוצרת בואינג ואיירבוס. גוסהוק, מיזם בבעלות שווה של הקונגלומרט ההונג-קונגי NWS אחזקות וחברת צו'או טאי פוק, מחזיקה בצי של 222 מטוסים, על פי אתר החברה. על השיחות בין החברות דיווח בנובמבר מגזין AirFinance Journal.
תעשיית התעופה הגלובלית משכה כמות עצומה של הון בשנים האחרונות. זרוע השקעות התעופה של חברת ההון הפרטית קרלייל גרופ הסכימה בשנה שעברה לרכוש את חברת החכרת המטוסים פליי ליסינג תמורת 2.36 מיליארד דולר, כולל חוב, ובדצמבר הסכימה החברה לרכוש גם את מטוסיה של חברת ההחכרה האירית AMCK.