סגור

הרופאים נגד ממשלת בריטניה: אינה נוקטת פעולות להצלת חיים כשהקורונה משתוללת

"המציאות כיום היא קצב בלתי מתקבל על הדעת של הידבקות, אשפוזים ומיתות, שטרם נשמע כמותו באירופה", מסרו גופי הרפואה בבריטניה. זאת על רקע התעקשות פקידי הממשלה שאין צורך בהטלת מגבלות נוספות על הציבור

יותר ויותר רופאים בבריטניה וגופי רפואה מרכזיים מזהירים מכך שהמדינה ושירותי הבריאות שלה מתמודדים עם משבר בריאותי חדש עקב העלייה המסיבית בהדבקה בקורונה והמספר המאמיר של המאושפזים והמתים בשל הנגיף.

האזהרות, שפורסמו ביומיים האחרונים, מגיעות בעוד פקידי הממשלה מתעקשים שאין צורך בהטלת מגבלות נוספות על הציבור. זאת למרות אזהרתו של שר הבריאות הבריטי סג'יד ג'ביד על כך שמספר ההדבקות עשוי להגיע ליותר מ-100 אלף ביום בעת הכניסה לתקופת החורף.
1 צפייה בגלריה
קורונה בית חולים ב לונדון בריטניה  20.1.21
קורונה בית חולים ב לונדון בריטניה  20.1.21
מטפלים בקורונה בבית חולים בלונדון. חשש לקראת החורף
(צילום: רויטרס)
מה שמחמיר את המצב אף יותר הוא מוטציה חדשה של זן הדלתא שהתגלתה במדינה ועלולה להגדיל את ממדי ההידבקות. איגוד הרפואה הבריטי (BMA) תקף את עמדתה של הממשלה בנוגע למצב, ואמר ביום רביעי שהוא "מאוד מודאג" מכך שג'ביד אינו מודאג מהמצב, ואינו "מוכן לנקוט פעולה מידית כדי להציל חיים ולהגן על שירות הבריאות הלאומי (NHS)".
האיגוד, המתמודד עם שחיקה קשה בקרב כוח האדם שלו, הוסיף כי אוזלת היד הממשלתית בולטת "במיוחד בעודנו נכנסים לעונת החורף, בזמן שה-NHS מתמודד עם עומס מטופלים גדול ועם כוח עבודה חסר ומותש".
ה-BMA גיבה קריאות של קונפדרציית ה-NHS לממשלה להפעיל את "תוכנית B" שלה, לאחר שהאחרונה אמרה בחודש שעבר שתפעיל אותה אם מספר מקרי הקורונה החדשים יאיים להשפיע על יכולת שירותי הבריאות לתפקד.
"המציאות כיום היא קצב בלתי מתקבל על הדעת של הידבקות, אשפוזים ומיתות, שטרם נשמע כמותו באומות אירופה. בהשוואה לצרפת, יש לנו יותר מפי עשרה מקרים, וכמעט פי ארבעה מקרי מוות, למיליון נפש," נמסר מה-BMA.
בבריטניה נרשמו מעל 40 אלף מקרי הדבקה חדשים מדי יום בשבוע החולף. מספר מקרי המוות והאשפוזים היומיים עודם מתחת לנתוני שיא המגפה, אך המידע מראה שגם מספרים אלה נמצאים במגמת עלייה.