סגור

בגלל המחסור בדלק: חשש בבריטניה שרופאים לא יצליחו להגיע לעבודה

על רקע המחסור החמור בבנזין, בבריטניה מתרבות הקריאות לאפשר לעובדי מפתח עדיפות בגישה לדלק. התורים מחוץ לתחנות הדלק במדינה ממשיכים להתארך

מתרבות הקריאות מצד עובדים בתעשיות מפתח בבריטניה לקבל עדיפות בגישה לדלק, ככל שנמשכת רכישת הבהלה של הבנזין ברחבי הממלכה.
ההערכה היא כי בבריטניה יש כיום מחסור של כ-100,000 נהגים של כלי רכב כבדים, דבר שהגביל את אספקת הסחורות והדלק.
1 צפייה בגלריה
משאבת דלק יצאה משימוש בריטניה
משאבת דלק יצאה משימוש בריטניה
משאבת דלק שיצאה משימוש בבריטניה
(צילום: AFP)
בימים האחרונים ישבו נהגים בתורים ארוכים מחוץ לתחנות דלק, לעתים קרובות כדי לגלות שלא נותר בהם דלק. איגוד קמעונאי הדלק בבריטניה (PRA) העריך אתמול כי 90% מהתחנות במדינה נותרו ללא דלק.
היום (ג') אמר שר התחבורה גרנט שאפס כי המצב מתחיל להתייצב. "הרבה דלק מועבר כעת למכוניות של אנשים ועכשיו ישנם סימנים ראשונים של התייצבות, בעיקר בכמות שמגיעה לתחנה. זה עדיין לא בא לידי ביטוי בתורים, אבל זו הפעם הראשונה שראינו יותר דלק בתחנות הדלק עצמן", אמר לסקיי ניוז.
עם זאת, תורים וסגירות תחנות דלק נמשכו גם היום וישנו חשש שעובדים חיוניים - כמו אלה בתחומי הבריאות והטיפול הסוציאלי - עלולים בקרוב להיות בלי יכולת לנסוע לעבודה. ד"ר צ'אנד נגפול, יו"ר ההסתדרות הרפואית הבריטית, קרא לממשלת בריטניה לתעדף את עובדי הבריאות בגישה לדלק.
נגפול הדגיש שעובדי חירום ועובדים חיוניים מסתמכים על דלק הן לנסיעות לעבודה והן בעבודה עצמה. "לכל אחד יהיו סיבות משלו למלא את מטען הדלק שלו, אך ככל שהמשאבות מתייבשות קיים סיכון ממשי שאנשי צוות הבריאות הלאומי לא יוכלו לבצע את עבודתם ולספק שירותים וטיפול חיוני לאנשים שצריכים אותו בדחיפות", אמר בהצהרה.
EveryDoctor, המנהלת קמפיינים הקשורים ברווחת עובדי הבריאות, קראה גם היא לנקיטת צעדים על מנת להבטיח לעובדי מפתח גישה לדלק. "הגיע הזמן שהממשלה תתחלק באחריות לרווחת המטופלים שלנו על ידי תעדוף דלק לעובדי מפתח", אמרה ד"ר ג'וליה גרייס פטרסון, מנכ"לית EveryDoctor ל-CNBC.
בסקר שערך איגוד התובלה בכבישים בבריטניה, נבחר הברקזיט לסיבה מספר אחת למחסור בנהגים, כאשר 58% מהנשאלים ציינו את עזיבת בריטניה את האיחוד האירופי כסיבה למספרים הנמוכים.
עם זאת, הברקזיט אינו הגורם היחיד. מגפת הקורונה גרמה לעובדים רבים שאינם אזרחי הממלכה לעזוב את בריטניה ורבים מהם לא חזרו. שינויים בתקנות התעסוקה ובמבחני ההכשרה תרמו גם הם למצב והביאו רק 15,000 איש להשלים את ההכשרה בשנת 2020 – 25,000 איש פחות מהשנה הקודמת.
על פי הדיווחים, כמה מעסיקים בריטים מציעים משכורות של עד 70,000 פאונד (95,750 דולר) בשנה לנהגי משאיות כבדות.