סגור

בהובלת ביידן: מנהיגי ה־G7 יקדמו חבילת סנקציות נוספת נגד רוסיה

ג'ייק סליבן, יועץ הממשל האמריקאי לביטחון לאומי, מסר בתדרוך לעיתונאים כי ביידן ושאר המנהיגים מתכוונים להכריז על "חבילת סנקציות נוספת נגד רוסיה שתכלול הידוק של הסנקציות הקיימות כדי למנוע התחמקויות ולהבטיח אכיפה מחמירה". כמו כן, ביידן מתכוון להכריז על "פעולה משותפת להגברת ביטחון האנרגיה של אירופה והפחתת התלות בגז הרוסי", ציין

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ישתתף מחר (ה') בבריסל בפגישה של מנהיגי 30 המדינות החברות בברית נאט"ו, שם הוא צפוי לדון בצעדים נוספים שיוכלו לנקוט נגד רוסיה בשל הפלישה לאוקראינה "ולאשר את המחוייבות החזקה שלנו לבנות הברית", כך לפי הודעה שפרסם הבית הלבן.


ביידן צפוי להשתתף עוד קודם בפגישה במועצה האירופית ולקיים שיחות עם מנהיגי מדינות ה־G7. לפי הודעת הבית הלבן מטרת הפגישות היא להשיג "תיאום מתמשך ותגובה מאוחדת" כלפי רוסיה. ג'ייק סליבן, יועץ הממשל האמריקאי לביטחון לאומי, מסר בתדרוך לעיתונאים כי ביידן ושאר המנהיגים מתכוונים להכריז על "חבילת סנקציות נוספת נגד רוסיה שתכלול הידוק של הסנקציות הקיימות כדי למנוע התחמקויות ולהבטיח אכיפה מחמירה".
1 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן נאום מצב האומה
ג'ו ביידן נאום מצב האומה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: פול)
לדבריו, עיקר ההתמקדות תהיה במאמץ משותף למנוע ממדינות לסייע לרוסיה לעקוף את הסנקציות. כמו כן, ביידן מתכוון להכריז על "פעולה משותפת להגברת ביטחון האנרגיה של אירופה והפחתת התלות בגז הרוסי", ציין.
סין תעלה אף היא לדיון, והמנהיגים ינסו להסכים על תגובה למקרה שהמדינה תספק לרוסיה סיוע צבאי או תעזור לה לעקוף את הסנקציות. סליבן ציין כי ארה"ב מעוניינת להעלות את הנושא לדיון לפני פסגה מתוכננת ב־1 באפריל של האיחוד האירופי עם מנהיגי סין.
לפי סליבן, ביידן יכריז גם על סיוע אמריקאי נוסף ל־3.5 מיליון הפליטים שברחו מאוקראינה מאז תחילת המלחמה. רוב הפליטים, מעל ל־2 מיליון, הגיעו לפולין. עוד בתוכניתו של הנשיא האמריקאי מפגש עם חיילים אמריקאים בפולין, זאת לאחר שאלפים הוצבו באזור מאז הפלישה. בה בעת, לפי דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי, הנעדרת מהביקור הנשיאותי לאחר שחלתה בקורונה, ביידן לא יבקר באוקראינה.
בתוך כך, שגריר סין ברוסיה פנה אתמול בבקשה לאנשי עסקים סינים במוסקבה, כי ינצלו את ההזדמנויות שיצר המשבר, אסטרטגיה שעשויה לסייע בריכוך השפעת הסנקציות. השגריר ז'אנג האן חווי אמר לכתריסר אנשי עסקים מובילים לא לבזבז זמן "ולמלא את הוואקום" בשוק המקומי — כך בדיווח שפורסם בחשבון הוויצ'ט של השגרירות.
אף שלא הוזכרה המילה סנקציות, ז'אנג תאר את המצב כהזדמנות. "המצב הבינלאומי הקיים הוא מורכב. חברות גדולות מתמודדות עם אתגרים משמעותיים או אפילו שיבושים בתשלומים ושרשראות אספקה", אמר. "זהו רגע שבו יזמים קטנים ובינוניים יכולים לשחק תפקיד".