סגור
קניות ארה"ב לינקולן מרקט אינפלציה
קניות בארה"ב (צילום: Michael M. Santiago/Getty Images)

גולדמן זאקס: השווקים אופטימיים מדי לגבי קצב ירידת האינפלציה

לפי האסטרטגים בבנק ההשקעות האמריקאי, האינפלציה בארה"ב - שרשמה במאי את הרמה הנמוכה זה שנתיים - לא תרד בקצב מהיר כפי שמעריכים בשווקים. "אף שאנחנו מצפים לירידות נוספות באינפלציה, נראה שהשווקים אופטימיים יותר מאיתנו במידה ניכרת לגבי קצב הירידות", נמסר

האינפלציה בארה"ב לא תרד בקצב מהיר כפי שמעריכים בשווקים - כך מזהירים האסטרטגים בגולדמן זאקס, לפי דיווח בבלומברג. "אף שאנחנו מצפים לירידות נוספות באינפלציה, נראה שהשווקים אופטימיים יותר מאתנו במידה ניכרת לגבי קצב הירידות", כתבו האסטרטגים. הדברים נאמרים לאחר שהשבוע נרשמה ירידה בקצב האינפלציה בארה"ב מ-4.9% בקצב שנתי באפריל ל-4% במאי - הרמה הנמוכה זה שנתיים.
לטענת האסטרטגים של בנק ההשקעות האמריקאי, המשקיעים מצפים להאטה חדה בצמיחה, שתוביל להקלה מהירה יותר בלחץ המחירים, ובהתאם מחזיקים בדעה דובית על מחירי האנרגיה. אולם לפי האסטרטגים של גולדמן, מניתוח של המסחר בחוזים העתידיים על הסחורות עולה תמונה שונה והאינפלציה צפויה לרדת בקצב פחות מהיר. האסטרטגים מעריכים כי לגורמים הללו תהיה השפעה מוגבלת על הורדות המחירים, ולטענתם השווקים מתעלמים גם מהפוטנציאל ל"התפרצות מעוכבת באינפלציה" במגזרים כמו הבריאות.
בפדרל ריזרב עצרו ביום רביעי האחרון את סדרת העלאות הריבית, שכללה עשר העלאות רצופות, והותירו את הריבית על כנה בשיעור של 5.25%. עם זאת, בבנק הפדרלי המרכזי צופים עוד שתי העלאות ריבית של 0.25% כל אחת עד סוף השנה הנוכחית, וזאת בתגובה למחירים שנותרו גבוהים ולחוזק בשוק העבודה. האנליסט טום לי מ-Fundstrat מעריך בניגוד לגולדמן כי העלאות המחירים ייפסקו השנה על רקע ירידה ברכיב השכירות והדיור במדד המחירים לצרכן. להערכתו, זה יקרה "מתישהו ב-2023".