סגור
אנה סורוקין בבית המשפט ב-2019 התחזתה ליורשת גרמנית בשם אנה דלבי שוחררה מהכלא
אנה סורוקין בבית המשפט ב-2019 (AP)

ארה"ב: אנה סורוקין, שהתחזתה ליורשת עשירה, שוחררה ממעצר

סורוקין שוחררה מהכלא בפברואר 2021 לאחר שהורשעה בהונאה - אך נעצרה חודש לאחר מכן על ידי רשויות ההגירה; כעת היא הועברה למעצר בית וצפויה להיות מגורשת לגרמניה

אנה סורוקין, שהתחזתה ליורשת גרמנית בשם אנה דלבי והונתה אנשים למימון אורח חייה הראוותני, שוחררה ממתקן כליאה בניו יורק, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל. עורך דינה ג'ון סנדווג מסר כי היא תתגורר בניו יורק בזמן שהיא נאבקת בצו גירוש שהוצא נגדה.
לסורוקין הרוסיה במקור יש אזרחות גרמנית, כך שלפי רשויות ההגירה בארה"ב היא תגורש לגרמניה.
דובר רשות ההגירה אישר כי היא שוחררה ביום שישי בלילה. כתנאי לשחרור היא שילמה ערבות של 10,000 דולר, ונדרשה להישאר במעצר בית, כולל ענידת צמיד רגל אלקטרוני. נאסר עליה גם להתחבר לרשתות החברתיות. "היא לא קיבלה שחרור מוחלט, ותישאר תחת הפיקוח של רשות ההגירה כשהליכי הגירוש שלה נמשכים", אמר סנדווג.
סורוקין הפכה השנה לדמות ידועה ברחבי העולם הודות לסדרה "להמציא את אנה" שעלתה בנטפליקס ומתארת את סיפור הנוכלות שלה.
סורוקין (31) הורשעה ב-2019 בבית המשפט במנהטן בסעיפי אישום של גניבה. לטענת התובעים היא הציגה עצמה במשך שנים כאנה דלבי, יורשת גרמניה אמידה עם קרן נאמנות באירופה. תחת הזהות המזויפת הזו היא הצליחה להונות בנקים, בתי מלון, מכרים ואפילו חברת השכרת מטוסים פרטיים, שעזרו כולם לממן את אורח החיים שלה, כולל בגדי מעצבים. היא הואשמה בגניבה כוללת בשווי 275 אלף דולר.
סורוקין נידונה לעונש מאסר של 4-12 שנים ושוחררה על תנאי בפברואר 2021. ואולם כעבור חודש נעצרה על ידי רשויות ההגירה בטענה שפג תוקף הוויזה שלה, והוחזקה במתקן כליאה במחוז אורנג' עד שחרורה ביום שישי. סורוקין מסרה לניו יורק פוסט כי היא "פשוט שמחה לחזור" לניו יורק.