סגור

עשירי העולם רצו לברוח מהקורונה - והקפיצו את שוק הסופר-יאכטות לשיאים חדשים

לפי מגזין Boat international, מתחילת השנה נרכשו יאכטות יוקרתיות בהיקף שיא של כ-1.2 מיליארד יורו. עורך המגזין: "מי שדוחפים את השוק הם אנשים מאוד עשירים, שהחליטו להתרחק מכל המגבלות שהוטלו בתקופת המגפה"


שוטי שוטי ספינתי, השווה הרבה מאוד כסף: שוק הסופר-יאכטות הפרטיות שובר שיאים בחודשים האחרונים – מתחילת 2021 עומד סכום הרכישות הכולל של יאכטות קיימות (יד שנייה) על יותר ממיליארד פאונד (כ-1.15 מיליארד יורו).
לפי המגזין הבינלאומי Boat International, בקצב הרכישות הנוכחי, שהתאוצה שלו החלה כבר בשנה שעברה, מכירות היאכטות מיד שנייה ב-2021 ישברו בקלות את השיאים הקיימים.
1 צפייה בגלריה
מעגן היאכטות ריבוביץ' ב ווסט פאלם ביץ'
מעגן היאכטות ריבוביץ' ב ווסט פאלם ביץ'
מעגן היאכטות ריבוביץ' בווסט פאלם ביץ'
(צילום: שאטרסטוק)
סופר-יאכטה, לפי ההגדרות שעליהן מתבסס המגזין, היא ספינה באורך של מעל 24 מטר שנדרש צוות כדי להפעיל אותה בעת שיט, מעבר לבעלים. היאכטות הארוכות והסופר-יוקרתיות יכולות להגיע גם ל-180 מטר.
לפי עורך המגזין סטיוארט קמפבל (Stewart Campbell), "את הפופולריות הגואה של היאכטות היוקרתיות דוחפת חבורה של אנשים מאוד עשירים, שהחליטו להתרחק מכל המגבלות שהוטלו בעולם בתקופת המגפה, ושעדיין קיימות בחלק מהמדינות". לדברי קמפבל, "הם לא רצו להתקרב ליבשה בשנה הזו".
לדבריו, מחיר סופר-יאכטה קטנה יד שנייה עומד בשוק על בין מיליון יורו ל-5 מיליון יורו, בהתאם למה שנכלל בספינה. הוצאות התחזוקה השוטפות (דלק, צוות, תעריפי עגינה) עומדות על סביב 200 אלף יורו לשנה. קמפבל ציין עוד שמכלל הרכישות שנעשו בשנה האחרונה, 50% בוצעו בארצות הברית.
שלוש המכירות הגדולות ביותר שנעשו מתחילת 2021 בשוק היד שנייה היו של היאכטה Solo במחיר של 54 מיליון פאונד (62.5 מיליון יורו); היאכטה Elixir ב-33.5 מיליון פאונד (33.8 מיליון יורו); ו-Lady Sheridan עבור 23.7 מיליון פאונד (27.4 מיליון יורו).