סגור
מטה פיליפס אמסטרדם הולנד
מטה פיליפס באמסטרדם: "משלבת בריאות וטכנולוגיה" (צילום: ויקיפדיה)

אקסור של משפחת אניילי רכשה 15% ממניות פיליפס ב-2.8 מיליארד דולר

חברת ההחזקות של משפחת המיליארדרים מגוונת את השקעותיה מעבר לתעשיית הרכב, הטכנולוגיה והיוקרה, ורוכשת מניות בחברת הטכנולוגיה הרפואית ההולנדית, פיליפס. בטווח הקצר היא אינה מתכננת לקנות מניות נוספות של החברה

חברת ההחזקות אקסור (Exor) של משפחת אניילי רכשה מניות בפיליפס (Koninklijke Philips NV), המתכננת להתרחב עוד בתחום הבריאות. בתחילת המסחר בבורסת אמסטרדם הבוקר עלתה מניית פיליפס ב-5.3%, ובסך הכל עלתה השנה ב-45%.
לפי הצהרה שמסר דובר פיליפס היום (ב'), רכשה אקסור 15% ממניות פיליפס בשווי מוערך של 2.8 מיליארד דולר. על פי ההסכם, העסקה מאפשרת לאקסור להגדיל את החזקתה למקסימום של 20% מהון המניות של פיליפס. עם זאת בטווח הקצר החברה אינה מתכננת לקנות מניות נוספות.
אקסור, בהנהגתו של ג'ון אלקן, מגוונת את השקעותיה בשנים האחרונות מעבר לתעשיית הרכב, הטכנולוגיה והיוקרה. בסוף דצמבר הסתכם שווי הנכסים הנקי של אקסור ב-28 מיליארד יורו. "בשנים האחרונות פיליפס משלבת שני תחומים שאליהם אנו מחויבים – בריאות וטכנולוגיה", אמר אלקן. ההשקעה של אקסור היא חיובית ותומכת בצוות ההנהלה של פיליפס ובתוכנית העסקית שלה, אמרו בכירי החברה.
מנכ"ל פיליפס רוי יאקובס אמר שהעסקה לא תוסיף נזילות לפיליפס.
מאז יוני 2021 מתמודדת פיליפס, המייצרת מכונות הנשמה וקרדיוגרפים, עם אי ודאות סביב ריקול של מיליוני מכשירים רפואיים לטיפול בדום נשימה. החברה שילמה כמיליארד יורו להחזרת כ-5.5 מיליון מכשירים, ותשלם עוד 575 מיליון יורו כחלק מהסדר לפיצוי החולים. אף שהמניות התאוששו השנה, הן עדיין נסחרות בפחות ממחצית המחיר של אמצע 2021.