סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה פיליפס אמסטרדם הולנד
מטה פיליפס באמסטרדם הולנד (צילום: ויקיפדיה)

פיליפס תפטר כ-5% מהעובדים, בעיקר בארצות הברית ובהולנד

המנכ"ל החדש של יצרנית הציוד הרפואי ומכשירי החשמל ההולנדית פרסם תוכניות לקיצוץ כ-4,000 משרות בעקבות ירידה במכירות. הפיטורים אמורים לחסוך לחברה 296 מיליון דולר בשנה

המנכ"ל החדש של פיליפס פרסם תוכניות לקיצוץ כ-4,000 משרות בעקבות ירידה במכירות לאחר ריקול רחב היקף, שחתך בשנה האחרונה כ-70% משווי השוק של יצרנית הציוד הרפואי ומכשירי החשמל ההולנדית. "חווינו חמישה רבעונים של ירידה במכירות וברווחים, וכעת ברבעון השלישי של השנה הגענו להפסדים", אמר המנכ"ל רוי ג'ייקובס, שנכנס לתפקיד רק לפני שבוע. "חייבים לעבוד על בסיס העלויות כדי להישאר תחרותיים וכדי לתמוך ברווחים. אני בוחן גם אפשרות לפשט את הארגון".
הפיטורים, שיקצצו כ-5% מכוח העבודה של החברה, שהעסיקה בשנה שעברה 78 אלף עובדים, מתוכננים בעיקר בארצות הברית ובהולנד, ויהיו ממוקדים בחטיבות עסקיות הסובלות מנסיגה במכירות. הפיטורים אמורים לחסוך לחברה 296 מיליון דולר בשנה, וג'ייקובס תיאר את הצעדים כ"מצערים, אך נחוצים".
פיליפס, הידועה בעיקר בשל הנורות שהיא מייצרת, דיווחה עבור הרבעון השלישי על הפסד של 1.3 מיליארד יורו, שנבע בעיקרו מריקול ליותר מ-5 מיליון מכונות המשמשות לסיוע בנשימה של חולים הסובלים מדום נשימה בשינה. עבור התקופה המקבילה אשתקד דיווחה החברה על רווח נקי של קרוב ל-3 מיליארד יורו. לפי ג'ייקובס, נרשמה האטה חדה בביקוש בסין ובמידה פחותה גם במערב אירופה בשל האינפלציה, אך צפון אמריקה "נותרה חזקה".
פרשת הריקול, שהובילה לפתיחת חקירה מצד משרד המשפטים האמריקאי, אחראית גם להדחתו של המנכ"ל פרנץ ון הוטן. "המטרה הראשונה שלי היא לשפר את הביצועים כדי שנוכל להתחיל לבנות מחדש את אמון המטופלים, הצרכנים והלקוחות וכן בעלי המניות", אמר ג'ייקובס. "הפעולות הראשונות הללו נחוצות כדי שנוכל לארגן מחדש את החברה ולממש את פוטנציאל הרווחים של פיליפס".
מפיליפס נמסר בתגובה: "פיליפס היא חברה מובילה בעלת מותג חזק, פורטפוליו מעולה של מוצרים, בסיס לקוחות חזק ועובדים מעולים. יחד עם זאת אנו מתמודדים עם אתגרים מרובים ולאחר כמה רבעונים רצופים של ירידה במכירות וברווחיות, בזמן שהעלויות מאמירות אנו נאלצים לנקוט פעולות מיידיות להפחית באופן משמעותי את בסיס העלויות.
"בכלל זה אנו נאלצים לקחת החלטה הכרחית כואבת להפחתה במצבת כוח האדם של כ-4,000 משרות בכל רחבי העולם. בכל מדינה נפעל על פי התהליכים החוקים והחברתיים הנהוגים בה. ההחלטה על כל אחת מ-4,000 המשרות תתבצענה על ידי חיפוש הפעולות אותן ניתן לעצור, ליעל או לפשט בכל העסקים, השווקים או הפונקציות ברחבי החברה. אנו בוחנים כעת את ההשלכות בקשר לישראל וכפי שצוין נקפיד לפעול על פי התהליכים החוקים המקובלים ובכבוד הראוי כלפי העובדים שיושפעו. בעוד שאנו פועלים במגוון אמצעים לחזק את החברה בזמנים מאתגרים אנו ממוקדים בבטיחות הפציינטים, באיכות ובתמיכה בלקוחות שלנו".